welke plamuur

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

welke plamuur

Berichtdoor nicoleserne » 01 Feb 2024, 16:56

Vraag, Ik heb een stalen schip en ik heb schade net onder de waterlijn ( dus altijd in contact met water) mijn schip ligt op de kant ivm antifouling enz.
welke plamuur kan ik gebruiken voor onder water, over de plamuur moet uiteindelijk weer 1 componenten primer international promocon aflak van uritane van epifanes. de antifouling die ik ga gebruiken raakt ook presies deze verf rand
nicoleserne
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Feb 2024, 16:48
ligplaats: alkmaar
info: kruiser staal

Re: welke plamuur

Berichtdoor gewoonmich » 01 Feb 2024, 17:07

Ik gebruik altijd plamuur op epoxy basis. Deze is goed waterbestendig. Heb hier goede ervaring mee. Zou de plamuur wel afwerken met een 2 componenten lak. Dit om een nog beter afdichting te krijgen.

https://www.polyservice.nl/poly-pox-pla ... -2402.html
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: welke plamuur

Berichtdoor rene79shovel » 01 Feb 2024, 21:10

welkom dan maar
rene79shovel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 17 Okt 2023, 06:31
ligplaats: eastemar
info:

Re: welke plamuur

Berichtdoor Amersfow » 01 Feb 2024, 21:26

Is het een waterverplaatser? Zoja, waarom wil je het weer helemaal glad hebben? Onder de waterlijn een eerlijke kras is toch geen probleem? Gewoon vanaf dat staal weer laagopbouw doen, plamuur maakt het alleen maar complexer.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: welke plamuur

Berichtdoor aadbloem » 02 Feb 2024, 13:00

Ik gebruik altijd Variopox van de IJssel
Variopox epoxy plamuur is een twee-componenten plamuur voor toepassingen waar waterbestendigheid en chemicaliënbestendigheid belangrijk zijn. Deze plamuur is daardoor zeer geschikt voor boten en kan zowel boven als onder de waterlijn worden aangebracht. De IJssel Variopox epoxy plamuur is ook zeer geschikt voor het repareren van houten of aluminium kozijnen. Maar voor niet zichtbare delen zoals onderwater ben ik het eens met Amersfow. Uiteraard wel gebruiken voor de waterlijn en een stukje daaronder, voor het fraaie. Ik koop meestal bij polyestershoppen punt nl.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten