huiddiktemeting Motortjalk

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor maikelkocx » 02 Jan 2024, 18:18

Eind maart dit jaar gaat onze tjalk van 16,5 meter uit het water voor onderhoud.
We willen graag dan direct het vlak laten meten. Heeft er toevallig iemand een goed, (en betaalbaar), adres om dit te laten doen? (Boot gaat eruit in Waspik)
Bij voorbaat dank!
maikelkocx
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 24 Aug 2020, 08:43
Woonplaats: Breda
ligplaats: Breda
info: Platbodem tjalk 16,5 meter

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor Amersfow » 02 Jan 2024, 19:00

Tip, probeer een verzekering van EOC te nemen, dan voeren ze ter plaatse gratis een laagdikte meting uit.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor maikelkocx » 02 Jan 2024, 19:07

Aah, dat was geen gek idee geweest! We zijn echter al blij met onze verzekering.
maikelkocx
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 24 Aug 2020, 08:43
Woonplaats: Breda
ligplaats: Breda
info: Platbodem tjalk 16,5 meter

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor pascall » 02 Jan 2024, 19:27

Zelf eentje aanschaffen.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor Amersfow » 02 Jan 2024, 20:27

Is dat meten geen vakwerk? Ze maken een plek kaal, en dan een pasta erop en dan het meetapparaat. Is het geldig voor de verzekering als je het zelf doet? Ik vond het lastig de meting goed vast te leggen. Ik heb een filmpje gemaakt met alle gemeten dikten. https://youtu.be/LgO67bQe7Dw
Van de boot https://goo.gl/photos/rvck7VBs5g92ujGN8
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor gewoonmich » 03 Jan 2024, 11:02

Amersfow schreef:Tip, probeer een verzekering van EOC te nemen, dan voeren ze ter plaatse gratis een laagdikte meting uit.


Weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald, Maar heb toch echt bijna € 500,- moeten afrekenen voor een huiddikte meeting. En dat is 2 maanden geleden gebeurd.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor Amersfow » 03 Jan 2024, 11:56

Dan heb je een nieuwe(re) boot. Bij een platbodem doen ze het gratis, of dat was een paar jaar geleden zo. Ik heb 3 boten bij hen verzekerd, voor de nieuwere moest ik ervoor betalen, voor de tjalk was het gratis.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor kajoe » 03 Jan 2024, 12:13

er zijn er heel wat inn ons land ,,even scheeps huid dikte meten in tikken of scheepsvlak meting en je komt er wel tegen .
bij ons werd het iedere 5 jaar gedaan toen nog door de scheepvaart inspectie in rijswijk toen voor ons nog gratis ,maar ja dat is niet meer .
je had toen dat de man eerst met zijn hamertje rond ging , zat het niet goed krijt cirkel en ev een gaatje boren daarna was het maar hoe het uitviel .
later met dat sonar ding even de aangewezen plekjes kaal maken hun meten en dan weer enkele lagen teer er op .meestal regelde de werfbaas de tijd dat ze moesten komen .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor gewoonmich » 03 Jan 2024, 19:58

maikelkocx schreef:Eind maart dit jaar gaat onze tjalk van 16,5 meter uit het water voor onderhoud.
We willen graag dan direct het vlak laten meten. Heeft er toevallig iemand een goed, (en betaalbaar), adres om dit te laten doen? (Boot gaat eruit in Waspik)
Bij voorbaat dank!

Bij wie gaat je boot eruit?
Ik heb mijn boot 2 maanden geleden laten keuren door Alwin Theuns. Deze doet vlak dikte meeting zonder verf te moeten verwijderen. Zijn bedrijf TJT zit hier in Waspik dicht bij de haven. tel: 06-55522929.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: huiddiktemeting Motortjalk

Berichtdoor maikelkocx » 04 Jan 2024, 15:25

Bedankt voor alle reacties! We hebben inmiddels een bedrijfje gevonden via de haven!
maikelkocx
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 24 Aug 2020, 08:43
Woonplaats: Breda
ligplaats: Breda
info: Platbodem tjalk 16,5 meter


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten