RVS zelftappers in dek?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: RVS zelftappers in dek?

Berichtdoor chaea » 17 Sep 2023, 17:03

@ dhr Valk,

Ik noem niemand een prutser, ik schrijf dat je onzin verkoopt.

Jouw tekst: dat jachtbouwers die soort kits gebruiken is logisch, de garantie is immers maar een korte tijd en het zal hun daarna een worst zijn.
Ik kan je garanderen dat de jachtbouwers waar ik voor of mee heb gewerkt garantie op het allerhoogste niveau hebben, dat is een feit en wil jij dat tegenleggen kom jezelf maar met een onderbouwing.
En dan kan jij wel alles met kit willen doen, waarbij jezelf al aangeeft dat het na 10 jaar toch niet het gewenste effect had (iets met uv straling en uitdroging)

In het andere topic zet je iemand op het verkeerde been door te adviseren onder de waterlijn polyesterplamuur te gebruiken ipv Epoxy, want bij jou gaat het goed dus dan is het goed.
Dat je compleet voorbij gaat aan juiste adviezen incl verwijzing naar de juiste leverancier ontgaat je geheel kennelijk :(

En als je iets gaat verfen, spuiten, schilderen of coaten, dan zorg je voor een goede voorbereiding.
Dus schuren ontvetten op een droge ondergrond, niet op een deels droge ondergrond maar een oppervlak wat overal even droog, vetvrij en schoon is.
Een nat deel droogfohnen zodat je deze kan schilderen terwijl al het materiaal eromheen een hogere vochtigheidsgraad heeft is vragen om problemen, dit kan iedere schilder of spuiter beamen. ( en iedere nadenkende hobbyist)
Hoe ik jouw betogen lees, dat je termen als pisbakstaal in de mond neemt, dat je met je boot overal tegen op botst (je eigen uitspraak) zegt mij voldoende.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: RVS zelftappers in dek?

Berichtdoor chaea » 17 Sep 2023, 17:06

pascall schreef:Hier dan een praktijk voorbeeld uit eerste hand.
4 rvs inspectie luiken, vast gezet met rvs 32 bouten in staal per Luik!
Nog nooit roest of problemen gehad op of rond deze bouten.
Luiken zitten in weer en wind.
Schip ligt altijd op zoutwater 12 maanden per jaar.
Schip vaart altijd op zoutwater en heeft al heel wat zoutwater over gehad.
Nu 27 jaar verder nog steeds geen problemen dus snap de problemen van een ander niet, doe je toch iets anders.
Het moraal van het verhaal, vaseline!!!!

Wat aluminium betreft vs staal, is appels met peren vergelijken!

Mvg,

Pascal.


Ik heb het op een boot nog nooit gebruikt, maar ik gebruik voor onze elektrische fietsen en onze oldtimer al jaren vaseline spray om delen te beschermen en dat gaat ook perfect idd
De slaapkamer hou ik graag prive :lol:
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: RVS zelftappers in dek?

Berichtdoor Amersfow » 17 Sep 2023, 17:27

Inderdaad maar beter geen aandacht aan besteden. Maar toch jammer van zo'n rotte appel.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1869
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: SimondeDanser en 73 gasten