Welke antifouling

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Welke antifouling

Berichtdoor Rene » 10 Sep 2023, 10:14

Hoi medevaarders,

We hebben de Njord nu op de wal staan voor een nieuwe boegschroef, en willen dus ook direct nieuwe antifouling aanbrengen.
De verkoopster vertelde mij dat zij een 2 componenten antifouling hadden toegepast, maar wist niet meer welke.
Op zoek door het www zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar mijn vraag:
Welke antifouling kan ik het best op mijn schip toepassen, de boot blijft 3 jaar in het water. daarna gaat zij eruit voor onderhoud.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Welke antifouling

Berichtdoor Svalk » 14 Sep 2023, 20:19

Het ligt er vaak aan wat er nu op zit en een 2k antifauling heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord maar dat wil niet zeggen dat dat er niet zo zijn. Maar nogmaals, het is even uittesten wat er nu op zit. Het ligt ook aan je vaargebied, vaar je op binnenwater of buiten ( zout) water.Ik gebruik zelf de goedkoopste zelf-polijstende antifauling voor buitenwater.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Welke antifouling

Berichtdoor Solita74 » 17 Sep 2023, 20:01

De anti fouling van internationaal 1 component zwart ,blauw of rood is altijd goed
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Welke antifouling

Berichtdoor chaea » 17 Sep 2023, 20:23

Rene schreef:Hoi medevaarders,

We hebben de Njord nu op de wal staan voor een nieuwe boegschroef, en willen dus ook direct nieuwe antifouling aanbrengen.
De verkoopster vertelde mij dat zij een 2 componenten antifouling hadden toegepast, maar wist niet meer welke.
Op zoek door het www zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar mijn vraag:
Welke antifouling kan ik het best op mijn schip toepassen, de boot blijft 3 jaar in het water. daarna gaat zij eruit voor onderhoud.

René


Is vooral belangrijk of het harde of zachte is, ik vermoed hard.
Daar kan gewoon 1 k op, wel voorbewerken.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten