Amersfow schreef:Ik overweeg om het stationair toerental te verhogen. Dan kunnen we misschien de herrie voorkomen. Er staat een Mitsubishi S4S voor (63pk), ZF mag daar nog net achter.
Niet doen. Die herrie komt dan wel op de hoger toerental.
En dan wordt het inschakelen geen klapje ,maar een dreun.
Dan is die snel naar de Filistijnen.
ZF mag daar nog net achter?
Dan heb je daar een type achter zitten ,die de koppel nipt aan kan.
Ik zou dan toch kiezen voor een keerkoppeling waar meer marge op zit t.o.v. het koppel van de motor.
Vooral als zo'n boot in de verhuur zit.
Wat zit er nu dan achter?
Een 12M of een 15M?
En ik zou de gok ook niet nemen nu ,want als dit sinds kort is ,kan het snel anders worden.
Mijn boot zit niet in de verhuur,en ik wist er mee om te gaan,totdat ik het genoeg vind.
Maar zo'n gok zou ik niet nemen met een boot in de verhuur.
Dan ging zoiets direct in reparatie ,want je hebt er niks aan als je een huurder zijn vakantie verkloot.
Dat kan dan ook nog duur uitpakken , plus een slechte naam.
Beter nu effe doorbijten ,dan later een hoop problemen.
Een andere kk erachter hoeft geen dagen te duren toch?