Jabsco Lite flush toilet

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Jabsco Lite flush toilet

Berichtdoor Biertje1985 » 07 Jul 2023, 11:29

Ik heb al wat oude draadjes van dit toilet gevolgd.

Ooit (2.5 jaar geleden) gekocht, nu ingebouwd (nu dus buiten garrantie) na 5x doorspoelen is de plastic pulley van de WC gebroken, deze plee werkt met een V-snaar tussen de motor en de afvoer versnijderpomp.
Wat blijkt, de revisiesetjes (niet goedkoop) hebben aluminium pulley's. Ik vermoed dat er meer problemen waren. Helaas moet ik een heel klein lagertje verwijderen om de nieuwe pulley te kunnen monteren.
Deze zit geperst op de as van de pomp. Het demonteren gaat mij zeker lukken, maar hoe kan ik dat kleine lagertje weer goed op de as krijgen? een nieuwe pomp kost 500 euro en dat is nogal een uitgave voor een nieuw toilet.
Ik zat te denken om het lagertje te verwarmen door deze ingepakt in een zakje te koken in water? Zou dat werken?

Ik heb zo,een vermoeden dat hier wel mensen zijn die ervaring hebben met dit (naar mijn idee) slecht gefabriceerde toilet. (gezien de prijs van 1000 euro)

Ter info : ik zou graag weer een Albin toilet installeren maar die past net niet op de plek, kost overigens de helft van een Jabsco en is een stuk degelijker opgebouwd.

Manual : https://productimageserver.com/literature/ownersManual/37220OM.pdf
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten