Scheur romp

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Scheur romp

Berichtdoor Mark30 » 01 Jul 2023, 00:10

Goedenavond,ik heb een kruiser gekocht en de onderkant was al geverfd en de boot lag in het water.nu zie ik later pas dat er een flinker scheur in de romp zit net boven de waterlijn.dit voelt aan als polyester maar de onderkant van de boot is van staal.wat is eigenlijk de opbouw van zo een boot.of zit er nog staal achter dat polyester.of is het staal gewoon geplamuurd na die tijd.ik probeer straks of morgen even een foto te plaatsen.want vraag mij af hoe dit te repareren valt
Mark30
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 Jun 2022, 18:05
ligplaats:
info:

Re: Scheur romp

Berichtdoor chaea » 01 Jul 2023, 00:23

Een stalen boot heeft geen polyester en vica versa
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Scheur romp

Berichtdoor Wolf1 » 01 Jul 2023, 09:08

Mark,
Het grote voordeel van stalen schepen.
Alles wat er niet goed aan is, kan je er uit snijden en gewoon vervangen voor nieuw !
Hoeveel werk je hebt geocht, kon je van te voren aan de binnenknt zien en aan de buitenkant meten.
Gr. en succes Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheur romp

Berichtdoor Mopolcamper » 01 Jul 2023, 09:22

Bedoelt hij wellicht loslatende plamuur?
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Scheur romp

Berichtdoor Svalk » 01 Jul 2023, 11:22

Mark30 schreef:Goedenavond,ik heb een kruiser gekocht en de onderkant was al geverfd en de boot lag in het water.nu zie ik later pas dat er een flinker scheur in de romp zit net boven de waterlijn.dit voelt aan als polyester maar de onderkant van de boot is van staal.wat is eigenlijk de opbouw van zo een boot.of zit er nog staal achter dat polyester.of is het staal gewoon geplamuurd na die tijd.ik probeer straks of morgen even een foto te plaatsen.want vraag mij af hoe dit te repareren valt


Voor staal en polyester geldt dat dat materialen zijn die relatief heel gemakkelijk zijn te repareren. dus het zal zeker geen probleem zijn. Maar vaak wordt de grootte van de plek wel wat groter naarmate je gaat zoeken. Maar ook dit hoeft helemaal geen probleem te zijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten