Ervaring met Trudesign?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Ervaring met Trudesign?

Berichtdoor bas » 02 Jul 2023, 13:52

Trudesign an sich is prima spul, draait hier al 15 jaar een watermaker welke Is opgebouwd met spul van trudesign en eigenlijk nooit problemen mee.
De gedachte om een standpijp te vervangen voor slangetjes volg ik dan weer niet. Als je bang bent voor een las van 50 jaar wil je toch ook niet blijven drijven op een slangenklemmetje van de Gamma?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Ervaring met Trudesign?

Berichtdoor Biertje1985 » 05 Jul 2023, 12:17

Ik heb alles vervangen door trudesign, Roest namelijk niet, er zaten oude stalen standpijpen in onze boot en die waren duidelijk aan vervanging toe. Een groot nadeel vind ik de schuine montage in het vlak maar dat is met een geschroefde bronzen doorvoer ook het geval. De afsluiters zijn van degelijke kwaliteit, (niet goedkoop in 2") Alles gemonteerd met Sika dat werkt prima. In ieder geval nu een jaar te water en eigenlijk geen problemen met de doorvoeren. Een kanttekening is wel, dat wanneer je anti fouling op de boot hebt of hebt gehad, sika soms niet wilt hechten, daar hadden wij geen last van met een gestraald schip.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Ervaring met Trudesign?

Berichtdoor Pettevlet » 06 Jul 2023, 12:25

Iedereen dank voor de goede en goedbedoelde adviezen.
Het wordt dus inderdaad trudesign.
En gamma slangklemmen heb ik van mijn leven nog niet gebruikt dus nu ook niet… :D
Gebruikers-avatar
Pettevlet
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 21 Jul 2020, 20:59
ligplaats:
info:

Re: Ervaring met Trudesign?

Berichtdoor Biertje1985 » 07 Jul 2023, 11:36

Pettevlet schreef:Iedereen dank voor de goede en goedbedoelde adviezen.
Het wordt dus inderdaad trudesign.
En gamma slangklemmen heb ik van mijn leven nog niet gebruikt dus nu ook niet… :D

Nee, goede slangklemmen van bijvoorbeeld Jubilee, zijn aan te bevelen en dan ook dubbel!, let er op ook op dat de ene slang ook de andere niet is. Mocht de toepassing het toestaan dan kan je ook nog boven de
afsluiter een trudesign terugslagklep plaatsen, dat zit nu bij onze wasbakafvoer in de natte cel en dat is een extra zekerheidje. Nadeel is meer kans op verstoppingen. Ik zou graag zien dat ze ook standpijpjes zouden maken van dat spul, die je op een trudesign kan schroeven. Let er ook goed op dat er BSP en NPT varianten zijn, soms staat dat er niet bij.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Ervaring met Trudesign?

Berichtdoor Biertje1985 » 07 Jul 2023, 11:38

Pettevlet schreef:Iedereen dank voor de goede en goedbedoelde adviezen.
Het wordt dus inderdaad trudesign.
En gamma slangklemmen heb ik van mijn leven nog niet gebruikt dus nu ook niet… :D


Nee, goede slangklemmen van bijvoorbeeld Jubilee, zijn aan te bevelen en dan ook dubbel!, let er op ook op dat de ene slang ook de andere niet is. Mocht de toepassing het toestaan dan kan je ook nog boven de
afsluiter een trudesign terugslagklep plaatsen, dat zit nu bij onze wasbakafvoer in de natte cel en dat is een extra zekerheidje en helpt tegen het opborrelen van het sifon er boven bij zeegang. Nadeel is meer kans op verstoppingen. Ik zou graag zien dat ze ook standpijpjes zouden maken van dat spul, die je op een trudesign kan schroeven. Let er ook goed op dat er BSP en NPT varianten zijn, soms staat dat er niet bij.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten