Raamrubber laat los

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Raamrubber laat los

Berichtdoor Roadrunnertoao » 10 Apr 2022, 14:28

Ineens laat er een raamrubber los.
Hoe zit dit normaal vast? Is dit gekit? Op het raam of op het alu?
Hoe weer vast te zetten?

Afbeelding
Afbeelding
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor jkb » 10 Apr 2022, 16:53

Is dat rubber er soms opgeplakt met het doel minder condens op het aluminium te hebben? Laat altijd na verloop van tijd los . Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor Roadrunnertoao » 10 Apr 2022, 17:26

Hmm na wat beter gekeken te hebben; het raamrubber laat niet los maar het raam is in z'n geheel naar beneden gezakt.
Het is een open te klappen raam, hoe zit dit vast in het profiel?
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor Solita74 » 10 Apr 2022, 20:49

Geklemd ?
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor SimondeDanser » 10 Apr 2022, 22:40

Als je weet bij welke fabrikant dit raam vandaan komt dan zou ik die maar eens gaan benaderen. En als het raam niet te gek oud is (minder dan 10 jaar) denk ik dat je ook nog wel aanspraak zou kunnen maken op garantie (indien de fabrikant uit zichzelf niets zou willen doen). Je mag van een dergelijk product tenslotte een langere probleemloze levensduur verwachten dan 10 jaar. En als het ouder is? Ja, dan zal je de fabrikant moeten betalen voor reparatie. Of een nieuw raam bestellen. Het is niet anders. Shit happens.....

Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor aadbloem » 11 Apr 2022, 09:07

SimondeDanser schreef:Als je weet bij welke fabrikant dit raam vandaan komt dan zou ik die maar eens gaan benaderen.

Zo te zien zijn het Plasmans ramen, Plasmans is al jaren geleden failliet gegaan en dat failisement was wegens zeer slechte kwaliteit.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor Roadrunnertoao » 11 Apr 2022, 10:28

Zo te zien zijn het Plasmans ramen, Plasmans is al jaren geleden failliet gegaan en dat failisement was wegens zeer slechte kwaliteit.

Dat klinkt hoopvol... :cry:
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor heuvels » 11 Apr 2022, 10:58

Ik zou zeggen haal het raam er eens uit en rijd er mee naar Carglass, zij hebben vast wel een geschikte lijm hiervoor....
Moet wel lijm zijn geen afdichtings kit.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor SimondeDanser » 11 Apr 2022, 21:13

heuvels schreef:Ik zou zeggen haal het raam er eens uit en rijd er mee naar Carglass, zij hebben vast wel een geschikte lijm hiervoor....
Moet wel lijm zijn geen afdichtings kit.

Gewoon Polymax nemen. Gaat niet meer los. Als je het dan toch los wilt hebben moet je het raam eruit hakken.
3 jaar geleden heb ik de plexiglas ramen van een paar aluminium Lewmar vluchtluiken er opnieuw in gezet met een speciale kit van Sikaflex met daarbij voor zowel het aluminium als voor het plexiglas ieder een aparte primer. Na 6 weken lekte het eerste luik alweer. Opnieuw het plexiglas eruit en alles grondig schoon gemaakt. En het raam er weer opnieuw ingeplakt, nu met Polymax. En niks primertjes. Gewoon goed schoon maken en ontvetten en Polymax erin. Het zit nog steeds en het is zo dicht als een fles. Ik denk dat als ik dit raam er nog uit wil hebben ik het er ook uit moet hakken. Sindsdien lijm en kit ik alles wat echt vast of dicht moet zijn met Polymax en tot op heden ben ik er nog niet één keer in teleurgesteld.

Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Raamrubber laat los

Berichtdoor Roadrunnertoao » 12 Apr 2022, 08:36

Ik kan wel gaan kitten, maar volgens mij zit het rubber los in het alu profiel, het raam zit dan weer in het rubber. Als ik het raam ga kitten, dan kit ik deze vast aan het rubber, wat los in het raam zit.... dus dat heeft niet heel veel zin.

De ramen zijn overigens van Vetus. Het alu profiel weet ik niet van welk merk; Plasmans zegt aadbloem
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten