Verf tips gevraagd

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Verf tips gevraagd

Berichtdoor Roadrunnertoao » 29 Sep 2021, 16:42

Ik had graag wat tips gekregen voor het verven van mijn deuren en het opnieuw in de antislip zetten van het dek.

Zoals je kunt zien op de foto's vergrijst het hout van de deuren en dit zou ik graag weer netjes willen krijgen.

De antislip op het dek laat los van de onderlaag. Waarschijnlijk is de ondergrond niet goed behandeld of is de verf te dik opgebracht (door vorige eigenaar).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe krijg ik beide weer netjes?
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Marie Christina » 29 Sep 2021, 16:59

Om kort te gaan: kaalhalen en opnieuw opzetten.
Andere oplossingen zijn slechts tijdelijk.
Beide zaken die jij beschrijft heb ik ook gehad en ik heb allerlei minder ingrijpende oplossingen geprobeerd, die uiteindelijk niet werkten.

Wat het dek betreft kun je eerst nog proberen de plek ruim uit te schuren tot op het staal, rustconverter erop, daar epoxy plamuur op ( die van International is heel goed) en vervolgens het verfsysteem erop.
De plek zelf zal goed blijven, maar de kans dat het op andere plekken ook gaat ontstaan is heel groot omdat er iets gewoon niet goed is.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Roadrunnertoao » 29 Sep 2021, 17:16

Het dek laat los tot de onderlaag, niet tot het staal. Is dan helemaal kaal halen ook nodig?? Ik hoop mezelf dat te besparen..
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Marie Christina » 29 Sep 2021, 18:17

Dat is een beetje moeilijk te zeggen zo.
Maar als je uitschuurt tot die onderlaag is het toch nog maar een heel klein beetje meer werk om het tot het staal te schuren?
Dan weet je zeker dat het goed gaat worden.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Roadrunnertoao » 15 Okt 2021, 11:52

Iemand nog tips voor de opbouw van het verfsysteem voor het dek als ik deze helemaal kaal haal??

Andere vraag; ik laat het onderwaterschip komende winter stralen en opnieuw in de verf/anti fouling zetten. Nu wil men 2 lagen epoxy primer en daarna de anti fouling opzetten, echter vind ik 2 lagen vrij weinig. Hoe denken jullie hier over?
Men gebruikt een Hempel verfsysteem. In de handleiding van Hempel staat overigens ook dat er maar 2 lagen nodig zijn.
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Amersfow » 15 Okt 2021, 12:16

Ik vrees dat je voor het houtwerp te laat bent om dat in deze lichte kleur onzichtbaar weer mooi te krijgen. Ik zou het schuren en dan een donkere beits of lak (mahonie) een paar keer aanbrengen. Dat verbergt de "het weer" kleur in het hout. Ik doet dat zo om de 3 jaar en dan blijft het best mooi. En vind de donkerder mahonie kleur prachtig.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Popeye » 15 Okt 2021, 17:23

Roadrunnertoao schreef:Iemand nog tips voor de opbouw van het verfsysteem voor het dek als ik deze helemaal kaal haal??

Andere vraag; ik laat het onderwaterschip komende winter stralen en opnieuw in de verf/anti fouling zetten. Nu wil men 2 lagen epoxy primer en daarna de anti fouling opzetten, echter vind ik 2 lagen vrij weinig. Hoe denken jullie hier over?
Men gebruikt een Hempel verfsysteem. In de handleiding van Hempel staat overigens ook dat er maar 2 lagen nodig zijn.


https://www.jachtverf.nl/verfgids.htm

Is vast goed, maar ze verkopen het ook! ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Verf tips gevraagd

Berichtdoor Solita74 » 16 Okt 2021, 11:42

De deurtjes beslag er af en kaal schuren en kaal laten de naden opnieuw kitten de onder dorpel lat vervangen door een RvS strip ook de glaslatten eruit en kaal schuren opnieuw kitten en kaal laten en als het spul weer in elkaar staat eens in de maand met een borstel en een Andy sopje boenen,nooit geen blazen meer en heel gemakkelijk in onderhoud dit is het beste voor taek hout. teakhout is van binnen uit vet en beschermt zich zelf wil je toch lakken ,wat natuurlijk heel mooie is,dan zit je er elkjaar aan vast om het netjes te houden sla je een jaar over dan kan je weer opnieuw beginnen ,gemak dient de mens. Succes!
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten