verkeerde kleur primocon besteld

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor Toolmaker » 11 Apr 2021, 23:58

Hallo,
Ik heb mijn onderwaterschip 3x in de 2k Jotun grijs primer gezet, daarna met 2k geplamuurd
Nu wil ik verder gaan met Primocon primer.
Echter heb ik de Primocon in grijs gekocht, dit betekent dat als ik dit ga aanbrengen het moeilijk te zien is waar ik gebleven ben omdat de Jotun primer ook grijs van kleur is.
Is het mogelijk om de Primocon met een pigment toevoeging een andere kleur te geven?
thx
Ton
Toolmaker
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 Aug 2018, 23:13
ligplaats:
info:

Re: verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor elrenegado » 12 Apr 2021, 13:31

Ik zou die vraag even rechtstreeks aan international stellen, die geven altijd vrij vlot antwoord met juiste adviezen wat wel/niet kan.
Je wilt niet dat je primer laag niet goed hecht omdat er een verkeerd middel in zit.

Overigens, doordat het droog/nat is, zie over het algemeen wel redelijk goed waar je gebleven bent, zeker met een lamp erlangs.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor jade » 12 Apr 2021, 16:47

Denk dat het je mee gaat vallen, de kleur grijs is vast wel anders van verschillende merken.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor heuvels » 12 Apr 2021, 16:48

En er zijn een heleboel tinten grijs!
Er zijn zelfs boeken over geschreven....
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1100
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor Marie Christina » 12 Apr 2021, 17:10

:D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: verkeerde kleur primocon besteld

Berichtdoor Toolmaker » 15 Apr 2021, 23:47

Hallo allemaal;
Op de eerste plaats bedankt voor jullie reacties

Ik heb met wat extra bouwlampen goed zicht op wat ik al gedaan heb, dus een kleurpigment is niet nodig, volgens de fabriek ook niet mogelijk of aan te bevelen,
Even terug komend op mijn keuze voor de kleur grijs,
Mijn onderwaterschip is niet strak, veel gedubbeld.

Het betreft een stalen bootje van 8,5 meter wat na het stralen ongeveer 30 cm boven de waterlijn wat pokdanige gedeeltes liet zien, deze stukken heb ik eruit geslepen en nieuwe staalplaten in gelast
hierdoor is het romp niet meer geheel vlak,

Ik heb het idee of super strak maken dus alles plamuren schuren , weer plamuren en weer schuren, etc etc, of het schip een marine uiterlijk geven
in mat grijs (ral 7002) en alleen het meest storende plamuren en schuren.
Marine schepen hebben ook vaak butsen en deuken, en zijn ook niet strak,
Het uiterlijk aan de buitenkant mag wat mij betreft best military style zijn
Ik overweeg wel om alleen het onderschip grijs te maken en het bovendek iets van wit i.v.m. temperaturen in de zomer,
De binnenkant is natuurlijk een ander verhaal, dit wil ik zeer modern maken in lichte tinten, douche en toilet en alle andere gemakken.
Met andere woorden, aan de buitenant niets bijzonders, je zou er zo voorbij lopen en geen aandacht aan geven, totdat je een keer aan boord ben geweest,
Er zijn al veel ideen uitgetekend om dit alles te realisieren, en ik heb compromissen moeten maken, elke millimeter optimaal benutten,
Door vorige eigenaren is er veel gewicht in aangebracht om te stabilisieren in de vorm van kiezels, maar kiezels zijn alleen maar dom gewicht, dus ga ik accus als stabilisatie gebruiken, en accus leveren de broodnodige stroom, waar je altijd te kort aan heb.
Alle ideen wat betreft mijn ideen zijn welkom,

Ik heb van een Belgische watersport vriend die attractieparken in onderhoud heeft nog een goede tip gekregen,
Hij heeft zijn hele schip in industrie lak gezet, die ook gebruik word voor attractieparken , 2k en supermakkelijk in het gebruik en ook buiten te gebruiken,
zie link:
https://www.libertpaints.com/nl/product ... ane-dts-40
thx
Ton
Toolmaker
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 Aug 2018, 23:13
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten