door eagle » 06 Jan 2021, 16:58
Prima!
Wat je hier doet is testen hoe groot (=klein) de lek-olie in het hogedruk gedeelte is, plus tegelijkertijd eventuele interne lekkage over de zuiger in de stuurcilinder.
De stuurpomp is van het type axiale plunjerpomp. Dit zijn zeer robuuste, zeer betrouwbare pompen, die in de hydrauliek worden gekozen voor de zwaarste toepassingen zoals bijvoorbeeld in graafmachines die jarenlang in zwaar dagelijks bedrijf zijn, en waar uitval meteen geld kost.
Er zijn geen kleppen, afdichtingen, O ringen, manchetten, keerringen of veren in hogedrukkring. Plotseling uitvallen is daarom uitgesloten; Zolang er olie is, zal er pompwerking zijn.
De levensduur wordt bepaald door de hoeveelheid interne lek olie over de plunjers, en vooral tussen collector plaat en rotor. Dit bepaalt het volumetrisch rendement; als dat te laag wordt, vervangt men de pomp. Ter beperking van de inwendige slijtage, die de lek olie bepaalt, is het van groot belang om te zorgen voor SCHONE olie van het juiste type
Jouw test bewijst, dat de pomp super gezond is. plotselinge uitval kan niet!
Gr, Eagle