Duurtest Teakfoam

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Duurtest Teakfoam

Berichtdoor Amersfow » 27 Dec 2019, 16:03

Nou, chinese "teak"foam aangebracht in de stalen gangboorden. Zelfs bochten zijn makkelijk te maken. Staal door de kou buiten eerst voorverwarmd. Zelfklevend en plakt direct en zeer stevig.

https://photos.app.goo.gl/6nWiovRdghiNPuTJA
https://photos.app.goo.gl/LLrWTNgvYKo8kuUQ6

Ben benieuwd hoe het zich een seizoen houdt.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor broekie » 27 Dec 2019, 18:10

Ziet er netjes uit. kijken hoe het zich houd in gebruik.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor broekerhaven » 27 Dec 2019, 21:20

Heb je daar ook meer info over?
Ben wel benieuwd wat dat precies is ..
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor FKZ » 28 Dec 2019, 07:57

Netjes gedaan, benieuwd naar de wear en tear van het foam. Hoe "snel" had je het er op en wat zijn de kosten? Ik verwacht dat als er weinig schurende belasting is het lang 5 tot 7jaar mooi blijft. Wat ik persoonlijk niet zo mooi vind is het hoge nep gehalte door dat er geen onderbrekingen zijn of vissing of lijf delen.

Google op faux teak eva en je vind legio chineese aanbieders van die spul. Word veel gebruikt in usa op speedboten
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor Amersfow » 28 Dec 2019, 09:04

Ik heb deze gebruikt, color 2; https://www.aliexpress.com/item/3301431 ... 4c4djNGPSB

Mijn Clarks bootschoenen hebben soortgelijk "foam" als zool, dat houd zich goed. Je kunt er niet met stoelpoten op, dus ik kan het helaas niet op het achterdek doen. Als je de tijd er voor neemt, kun je er een compleet teakdek mee imiteren, er zijn ook stroken verkrijgbaar. Voor mij is het vooral om praktische reden gedaan, antislip. Het is met een schaar te knippen. En je kunt het dus iets meebuigen. En met schuurmachine de randen afwerken. De zelfkleeflaag pretendeert van 3M te zijn, is ook direct super vast. Maar ze zijn natuurlijk niks te goed om zo'n 3M logootje te kopiëren ;-) Copyright = the right to copy.

Had eerst 1 proefrol besteld, geconcludeerd dat het niet in de kuip kan, daarom de hele binnenkant van sloepje met 1 rol gedaan; https://photos.app.goo.gl/H8QWxnKXeyrNQpz3A
Vandaag verder met voordek, zwemplateau en weer wat rollen bestellen. Voor het geld hoef je het niet te laten ;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor jkb » 02 Jan 2020, 15:44

En als de zon er langdurig op schijnt? Op mijn houten teakdek kan ik dan niet meer met blote voeten lopen. Wel op het witte dek nu het teak (helaas moest dat) eraf is!
Hoe houdt de lijm zich als het snoeiheet wordt? vr gr Jan
jkb
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor elrenegado » 04 Jan 2020, 14:21

Ik heb ook zitten twijfelen over dat FOAM... maar mede omdat het foam is, dus de twijfel.
Foam gaat na een tijdje verdrogen en brokkelen, omdat het op het gangboord zit, lijkt mij dit process sneller zal gaan.
Ben dan ook zeer benieuwd hoe het er bij jou aan het einde van het seizoen opzit.... hopelijk nog zeer goed, dan word dit mijn volgend winter projectje.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor Amersfow » 11 Jan 2020, 22:51

Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor hemmes » 02 Feb 2020, 19:07

Het ziet er zeer zeker leuk uit mijn vraag is echter zou er geen water onder kunnen komen of heb je de randen afgekit ik wil dit spul namelijk wel op het Zwemplateu ik hoor graag je ervaring bedankt vgr marcel
hemmes
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 23:43
ligplaats:
info:

Re: Duurtest Teakfoam

Berichtdoor Amersfow » 02 Feb 2020, 22:23

Het zal niet waterdicht afsluiten. Op het sloepje, met geribbeld antislip polyester hecht het wat minder dan op staal. Daar moet ik nog wat nabewerken met kit of lijm. Er zal geen water doorheen komen, maar aan de zijkant zal het wellicht wat insijpelen. Op staal zit het zo vast als de verflaag. Als ik iets moest loshalen trek je de verf mee. Ik zou het niet op oud staal doen waar de verf zwak is of al roestblazen zitten. Maar als er een goede verflaag op gestraald staal zit verwacht ik geen probleem. Daar krijg je ook alleen maar roest als de verflaag scheurt of bladderd of beschadigd. Voordeel boven teak zal zijn dat het middenin droog zal blijven. De boten zijn lekker comfortabel deze winter. Super antislip en nog steeds het water erop zodat motor en toilet nog allemaal te gebruiken zijn
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten