Verflaag onder buitenlager vetgesmeerde as

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Verflaag onder buitenlager vetgesmeerde as

Berichtdoor jade » 21 Sep 2019, 19:13

Hallo,

Even een vraag waar jullie misschien wel een antwoord op hebben.
Ik ben vandaag bezig geweest met mijn buitenlager van de schroefas, de oude was versleten en heb er nu dus een nieuwe op geplaatst.
Enkele maanden geleden heb ik de oude verwijderd en de ondergrond ontroest daarna voorzien van een laagje cip owatrol en toen de yacht primer van international erop.
Verder er ook niet meer over nagedacht en vandaag dus het lager geplaatst met Sikaflex 291i.
Nu lees ik bij het bestellen van een nieuwe bus yachtprimer dat deze niet onderwater gebruikt mag worden.

De yachtprimer zit nu alleen onder de bronzen flens en komt door de kit ook niet meer met water in aanraking, erom heen wordt straks weer een laag primocon gezet.

Ik twijfel nu toch wel een beetje over mijn gemaakte constructie, zou dit terecht zijn of zit het zo wel goed?

Ik hoor graag van jullie, wat jullie er van denken.

Groet,
Raymond
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Verflaag onder buitenlager vetgesmeerde as

Berichtdoor henkvd » 21 Sep 2019, 19:23

Als het alleen dat stukje is, dan ziet dat geen water mee, door de kit, dan zou ik me er niet druk over maken, dat is beter dan de hele onderwater gedeelte ermee ingesmeerd te hebben, dan zou je gaan twijfelen, hoe dat gaat verpakken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Verflaag onder buitenlager vetgesmeerde as

Berichtdoor jade » 21 Sep 2019, 19:30

henkvd schreef:Als het alleen dat stukje is, dan ziet dat geen water mee, door de kit, dan zou ik me er niet druk over maken, dat is beter dan de hele onderwater gedeelte ermee ingesmeerd te hebben, dan zou je gaan twijfelen, hoe dat gaat verpakken.


Dit was ook mijn gevoel, maar toch die twijfel.
Bedankt,
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten