Vlet met veel roest

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Vlet met veel roest

Berichtdoor StefaanVe » 11 Jun 2019, 10:02

Vorig jaar kocht ik een vletje met redelijk wat roestplekken. Ik kocht het voor een "appel en ei" en had er veel plezier aan.
Nu ik het vletje eens heb afgespoten met een zware hogedrukreiniger blijkt dat er enorm veel roest onder de verf zit.

Ik twijfel nu of het wel nog de moeite is om het te proberen opknappen ...

Het onderwaterschip en de zijkanten zijn dik en zitten in een dikke laag bitumen, die kan ik eventueel wat controleren en bijwerken.
Het gewone geverfde deel zou ik kaal zetten met een peragoschijf.

Ik heb een vriend die goed kan lassen en hij wil er wel een paar nieuwe stukjes in steken.
Het is echter niet mogelijk om echt alle diepe roestplekken te gaan herlassen, daarom zou ik de kleinere eventueel opvullen met epoxyplamuur.

Is dit realistisch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
StefaanVe
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 Mei 2018, 12:05
ligplaats: Gent
info:

Re: Vlet met veel roest

Berichtdoor jaaphaas » 12 Jun 2019, 23:05

wat een leuk vletje!
Ik zou er gewoon een leuk project van maken, maak eerst alles kaal met die paragoschijf, dan zie je vanzelf wel hoe erg t is, dat kost je alleen maar tijd en zo'n schijf (ik zou minimaal een 3voudige schijf nemen).
Wil je hem helemaal spiegelend strak, dan zal je denk ik met expoxy aan de gang moeten. blijft t een bourgondische leuke vlet dan moet je wel goed kijken of er diepe puttingen zijn en die op met epoxy opvullen of een stukje inlassen oid.
Maar ik zou t wel weten als ik tijd had haha.

succes en hou ons op de hoogte.

gr. jaap
jaaphaas
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 20 Aug 2016, 19:16
Woonplaats: Katwijk aan Zee
ligplaats: Heemstede
info: Gruno 1050 GSAK Shalom


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten