Rvs buigen

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Rvs buigen

Berichtdoor helenakruiser » 11 Mei 2019, 08:25

Hallo , heeft iemand een tip over het volgende ? De rvs sceptervoetjes , je hebt ze met ronde en rechthoekige voet , hoe krijg je die bevestigd met boutjes op een stalen buis van 40 mm . Is het mogelijk om deze voetjes te bewerken dmv verwarmen om vervolgens met een hamer aan de slag te gaan of is dit geen optie . Wellicht dat iemand van jullie dé tip heeft ?

Vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: Rvs buigen

Berichtdoor Klaver vier » 11 Mei 2019, 09:26

Ik denk op de stalen buis een plaatje lassen in de vorm van de voet van de scepter,dan schroef je hem er zo op.
Dat voetje buigen word niks
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Rvs buigen

Berichtdoor PatrickD » 11 Mei 2019, 15:26

Heb je al gezocht op RVS buiskap beslag? Wat ze bijvoorbeeld voor een bimitop gebruiken. Zit daar standaard niet iets tussen dat je probleem kan oplossen.
Verwarmen en dan buigen of gewoon buigen lijkt mij geen optie. Denk dat je al snel beschadigingen enz krijgt.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Rvs buigen

Berichtdoor bas » 11 Mei 2019, 17:14

Warm stoken en rond slaan word niks. Weet niet precies welk model je in gedachten had maar als ik de voorbeelden op Google bekijk dan gaat dat potje van het plaatje scheuren.

Optie van K4 is een optie maar dan moet je gaan lassen. En als je toch moet gaan lassen kun je m.i. net zo goed een stukje overmaatse pijp nemen waar je het sceptertje in schuift, scheelt een hoop geld.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Rvs buigen

Berichtdoor Klaver vier » 11 Mei 2019, 17:27

Goed idee van Bas en als het niet uitneembaar hoeft rechtstreeks er op lassen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten