R.C.Grootveld schreef:Inderdaad, en aangezien je toch al zo'n kraan hebt, ligt het voor de hand om die te gebruiken, maar hem alleen op een andere plek in het systeem monteert.
Ook al is het in NL verboden, in het buitenland (D, B, F) is het aantal afzuigpunten nog beperkter dan in NL, dus je zult altijd een mogelijkheid moeten hebben om de zaak overboord te pompen.
Rob,
Maar nu even in de praktijk straks als alles een feit is,en er "controleurs" zijn.
Hoe wil jij dan dat kunnen verdedigen en je kraan vrij houden van een zegel zolang je je nog in NL bevind?
Die toezichthouder zal je gewoon vertellen,dat hetgeen aan de andere zijde van de grens de gewoonte is,dat hem dat niet aangaat,en geen moer kan schelen,want het de wet in NL en geen EG voorschrift.
Ze hebben het wel over 1 Europa,maar als puntje bij paaltje komt,is het ieder voor zich,en god voor ons allen.
Dus gaat er een zegel op de kraan.
Want zodra jij de grens gepasseerd bent,staat daar geen toezichthouder meer die het beleid van deze zijde van de grens nog controleert.
En dan een andere vraag.
Hoe wou je het dan doen,als jij terugkomt vanuit het buitenland,en je zegel ontbreekt?
Als namelijk de toezichthoudende organisatie een adminstratie bijhoud van waar een zegel op zit,en jij komt terug en je wordt dan ergens in bv Noord Holland gecorntroleerd,en er blijkt geen zegel meer op te zitten,hou we je dan e.e.a bewijzen cq verdedigen dat je niet geloosd hebt op het oppervlaktewater?
Dat wordt dus een prent van 160 euro,dat is Nederland ten voeten uit.
Men heeft wel een mooie maatregel ontworpen,maar zolang we open grenzen hebben is het NIET uitvoerbaar,want wat moet een Duitser of een belg dan die hier komt varen met zijn boot?
Grens controle is NIET,en op iedere vaarweg zal echt geen politie aanwezig zijn.
Maar straks als alles een feit is,hebben ze daar personeel zat voor,want die worden allemaal betaald door de opbrengst van die 160 euro boete.
Er zijn nog genoeg werklozen die dat simpele werk wel kunnen doen, die maken ze dan BOA.(Bijzonder Opsporings Ambtenaar, functie: vuilwaterafsluitkraancontroleur )
En ze hebben zich nu al rijk gerekend,want ze weten nu ook al,dat er bijna niemand is,die zo'n zuiveringsinstallatie koopt,(is nog niet leverbaar),en ze weten ook dat de inzamelplekken van vuilwater waardeloos is.
Er moet geld komen in Den Haag,en het liefst niet te weinig.
En Jan, ik zou het anders doen.
Geen overboordpomp in het systeem monteren,maar alles dicht naar buiten toe.
Geen kraan meer,geen mogelijkheid meer om het kunnen lozen via via een buitenkraan.
Gewoon de wet uitvoeren.
Daarnaast een losse overboordpomp in een kistje maken,met een afzuigstuk die in de mond van de stijgbuis van de tank past.
Is het dan nodig dat je je zwart water niet kwijt kunt bij een afzuigpunt,dan kun je altijd nog met dat externe pompje de zaak overboord zetten.
Niemand die je iets kunt maken,want er is geen verbod op het aan boord hebben van een pomje t.b.v. het schoonmaken van je eigen boot.
Dat het ding voor andere doeleinden ook geschikt,is niet jou schuld.