Inbouw vuilwatertank

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Apr 2019, 15:41

R.C.Grootveld schreef:Inderdaad, en aangezien je toch al zo'n kraan hebt, ligt het voor de hand om die te gebruiken, maar hem alleen op een andere plek in het systeem monteert.
Ook al is het in NL verboden, in het buitenland (D, B, F) is het aantal afzuigpunten nog beperkter dan in NL, dus je zult altijd een mogelijkheid moeten hebben om de zaak overboord te pompen.

Rob,
Maar nu even in de praktijk straks als alles een feit is,en er "controleurs" zijn.
Hoe wil jij dan dat kunnen verdedigen en je kraan vrij houden van een zegel zolang je je nog in NL bevind?
Die toezichthouder zal je gewoon vertellen,dat hetgeen aan de andere zijde van de grens de gewoonte is,dat hem dat niet aangaat,en geen moer kan schelen,want het de wet in NL en geen EG voorschrift.
Ze hebben het wel over 1 Europa,maar als puntje bij paaltje komt,is het ieder voor zich,en god voor ons allen.
Dus gaat er een zegel op de kraan.
Want zodra jij de grens gepasseerd bent,staat daar geen toezichthouder meer die het beleid van deze zijde van de grens nog controleert.

En dan een andere vraag.
Hoe wou je het dan doen,als jij terugkomt vanuit het buitenland,en je zegel ontbreekt?
Als namelijk de toezichthoudende organisatie een adminstratie bijhoud van waar een zegel op zit,en jij komt terug en je wordt dan ergens in bv Noord Holland gecorntroleerd,en er blijkt geen zegel meer op te zitten,hou we je dan e.e.a bewijzen cq verdedigen dat je niet geloosd hebt op het oppervlaktewater?
Dat wordt dus een prent van 160 euro,dat is Nederland ten voeten uit.

Men heeft wel een mooie maatregel ontworpen,maar zolang we open grenzen hebben is het NIET uitvoerbaar,want wat moet een Duitser of een belg dan die hier komt varen met zijn boot?
Grens controle is NIET,en op iedere vaarweg zal echt geen politie aanwezig zijn.

Maar straks als alles een feit is,hebben ze daar personeel zat voor,want die worden allemaal betaald door de opbrengst van die 160 euro boete.
Er zijn nog genoeg werklozen die dat simpele werk wel kunnen doen, die maken ze dan BOA.(Bijzonder Opsporings Ambtenaar, functie: vuilwaterafsluitkraancontroleur )
En ze hebben zich nu al rijk gerekend,want ze weten nu ook al,dat er bijna niemand is,die zo'n zuiveringsinstallatie koopt,(is nog niet leverbaar),en ze weten ook dat de inzamelplekken van vuilwater waardeloos is.
Er moet geld komen in Den Haag,en het liefst niet te weinig.

En Jan, ik zou het anders doen.
Geen overboordpomp in het systeem monteren,maar alles dicht naar buiten toe.
Geen kraan meer,geen mogelijkheid meer om het kunnen lozen via via een buitenkraan.
Gewoon de wet uitvoeren.
Daarnaast een losse overboordpomp in een kistje maken,met een afzuigstuk die in de mond van de stijgbuis van de tank past. :idea:
Is het dan nodig dat je je zwart water niet kwijt kunt bij een afzuigpunt,dan kun je altijd nog met dat externe pompje de zaak overboord zetten.
Niemand die je iets kunt maken,want er is geen verbod op het aan boord hebben van een pomje t.b.v. het schoonmaken van je eigen boot.
Dat het ding voor andere doeleinden ook geschikt,is niet jou schuld. ;)
Noordvaarder
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2019, 17:22

Noordvaarder schreef:hou we je dan e.e.a bewijzen cq verdedigen dat je niet geloosd hebt op het oppervlaktewater?

Ik HOEF helemaal niet te verdedigen, laat staan bewijzen dat ik niet geloosd heb, zij MOETEN BEWIJZEN dat ik dat WEL heb gedaan!

Misschien moet je toch eens wat meer verdiepen in de elementaire principes van de rechtsstaat.

Want, ondanks dat velen het lef hebben, het tegendeel te beweren, leven nog steeds in een rechtstaat.
En ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt geacht.
En dus mogen zij dat zegel op die kraan maar op 3 momenten controleren:
1: Bij het uitvoeren van een wettelijke geregelde APBK (en die hebben we (nog) niet)
2: Op het moment dat er een redelijke verdenking is (dwz dat ze zien dat ik aan het lozen ben)
3: Op het moment dat die (B)OA een huiszoekingsbevel heeft en dat krijgt ie ook niet zo maar, want dan moet er al sprake zijn van (2), anders hoef ik hem niet eens aan boord te laten . . . .

Om die zelfde reden mogen ze een auto met Frans kenteken, met daarin een paar 'te jong om zo'n auto te kunnen betalen' figuren, die zich in het weekend, 's nachts netjes aan de regels houdend van Amsterdam richting het zuiden rijdt, niet aanhouden en doorzoeken.
Ondanks het feit dat iedereen, agenten incluis, weet dat dat geen touristen zijn die een rondvaart door de grachten hebben gemaakt of naar keukenhof zijn geweest . . . .

Kortom:
Het zal wel los lopen . . . . Ik moet nog zien dat het er door komt . . . .
En dan zien we wel verder, leuk zaakje voor een advocaat, het zou me niets verbazen als het gros van de zaken bij de rechter geen stand houdt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2019, 17:33

Noordvaarder schreef:Niemand die je iets kunt maken,want er is geen verbod op het aan boord hebben van een pomje t.b.v. het schoonmaken van je eigen boot.
Dat het ding voor andere doeleinden ook geschikt,is niet jou schuld. ;)

Ik weet niet waarmee jij je drap overboord resp. je waswater oppompt, maar de pompen die ik voor die doelen heb, zijn echt niet uitwisselbaar.
Dus reken maar dat die (B)OA getraind worden om het onderscheid te maken tussen een vuilwaterpomp en een dekwastpomp. :D
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Roelof » 29 Apr 2019, 18:54

@ R.C. Grootveld
Waarom zou een versnijderpomp niet als gewone pomp gebruikt kunnen worden (afgezien van de viezigheid die erin (kan) zitten).
De vraag is niet bedoeld om te ouwehoeren. In onze boot is de kiel in verschillende compartimenten verdeeld, mijn bedoeling is om de versnijderpomp voor vuilwater ook te kunnen gebruiken als bilge pomp.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Yep » 29 Apr 2019, 19:07

Eensch.
Laat ik nou zo'n pomp hebben die voornamelijk gebruikt wordt voor het leegpompen van de poeptank.
Maar, de pomp zit op een verdeelblok met kranen voor:

- Poeptank
- Grijswatertank
- Bilge achter
- Bilge motorruim
- Bilge Voor

Normaliter staan alle kranen dicht behalve van de poeptank.
Zouden ze dan willen verzegelen t/m de poepkraan op het verdeelblok?
Anders ga ik naar de kelder als een bilge volloopt.....
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2019, 22:02

Roelof schreef:@ R.C. Grootveld
Waarom zou een versnijderpomp niet als gewone pomp gebruikt kunnen worden (afgezien van de viezigheid die erin (kan) zitten).
De vraag is niet bedoeld om te ouwehoeren. In onze boot is de kiel in verschillende compartimenten verdeeld, mijn bedoeling is om de versnijderpomp voor vuilwater ook te kunnen gebruiken als bilge pomp.

Vr. Groet,
Roelof

We hadden het niet over een bilgepomp .... :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2019, 23:23

BTW:
Als die Bilgepomp van je oliehoudend bilgewater over boord pompt, zou je wel eens een veel groter probleem kunnen krijgen als met een niet verzegelde vuilwateruitlaat.

Typisch dat we ons wel zorgen maken over die vuilwateruitlaat, maar hier hoor je zelden iemand over.

En dat, terwijl de kans groot is dat je dan een milieudelict aan je broek hebt en dat is een misdrijf . . . . .
Om over de kosten van het opruimen maar te zwijgen . . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Roelof » 30 Apr 2019, 02:48

Bedankt voor de reacties.
Ter verduidelijking, ik wil de versnijderpomp in het voorste gedeelte van de bilge gebruiken als lenspomp. dit deel is gescheiden van het motorruim. Hier staan alle water tanken, boiler, drinkwaterpomp enz. Olie lekkage kan hier niet voorkomen.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Hooveld960 » 01 Mei 2019, 16:15

Ok, zoiets als dit zal het moeten worden:

Afbeelding

Dus een vuilwatertank met daarop een pomp die het uit de vuilwatertank zuigt of oppompt en het richting de buitenafvoer pompt.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor aadbloem » 01 Mei 2019, 16:59

R.C.Grootveld schreef:Het zal wel los lopen . . . . Ik moet nog zien dat het er door komt . . . .
En dan zien we wel verder, leuk zaakje voor een advocaat, het zou me niets verbazen als het gros van de zaken bij de rechter geen stand houdt.

Sluit me helemaal hierbij aan. Ik vrees zelfs dat dit de volgende papieren tijger gaat worden. Om maar wat te noemen ik heb 4 huiddoorvoeren en 4 buitenboordkranen (of dat nou wel verstandig is zoveel geen idee maar het zat er in....) waarvan 1 voor de vuilwaterafvoer. Die mogen ze prima verzegelen hoor maar de rest?? De dekwaspomp, de inlaat voor watergekoeldeuitlaat en de inlaat voor de watergesmeerde schroefas. Ik kan bijvoorbeeld de boel wat moderniseren en met snelkoppelingen gaan werken. Ik kan dan snel omwisselen op de dekwaskraan en de verzegelde vuilwaterkraan?? Doe ik natuurlijk wanneer ik op de rivier vaar en effe de vuilwatertank wil legen?? Kortom dat zegelverhaal is je reinste kolder. In de praktijk gewoon onuitvoerbaar en onhaalbaar.

Verder on-topic voor Jan: Inderdaad het plaatje geeft een prima oplossing weer. Je kan daar wel in variëren, bij mij ligt de tank in het vlak en de afvoerpomp zit 4 meter verderop in de machinekamer en het buizenstelsel is van 32mm afvoerbuis van de gamma. Halverwege zit er een T stuk in de buis en die gaat naar dek voor afzuiginstallatie aan de wal. Dat betekent dat ik ook maar 1 afzuigbuis in de tank heb. 32mm van de Gamma is heel mooi te combineren met 38mm vuilwaterslang fungerend als flexibele koppelingen o.a. bij de pomp en de dekaansluiting. Dat past er mooi overheen. Dubbele slangklem gebruiken en het gaat echt niet los is mijn ervaring. De 32mm buis laat ook geen stank door in de loop der jaren en hoef je dus niet te vervangen door dure nieuwe slang :D
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten