Inbouw vuilwatertank

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Klaver vier » 01 Mei 2019, 17:30

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de pomp op de kant de boel afzoog,maar nu zie ik dat de pomp aan boord het weg moet pompen,is dit altijd zo dat je het zelf weg moet pompen,of is het ook wel eens anders?
Ik zat eens wat te kijken voor zo,n tank,mocht ik ooit eens besluiten er 1 te nemen,hoewel ik dat tot nog toe totaal niet zie zitten,maar wat mij opvalt dat 112 liter zo,n beetje de grootste is of je moet iets zelf maken of laten maken.
Als ik het dan toch zou maken zou ik voor rvs gaan met aangeperste leidingen,ik zou honderd procent zeker willen zijn dat ik niks ruik,maar je zit dus altijd met een beluchter die kan stinken.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor aadbloem » 01 Mei 2019, 17:49

Klaver vier schreef:Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de pomp op de kant de boel afzoog,maar nu zie ik dat de pomp aan boord het weg moet pompen,is dit altijd zo dat je het zelf weg moet pompen,of is het ook wel eens anders?
De aansluiting naar dek is zonder pomp in het Vetus plaatje van Jan. De pomp aan de kant zuigt de boel af. De pomp is voor de illegale functie, het overboord pompen :o
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor pascall » 01 Mei 2019, 17:53

Klaver vier schreef:Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de pomp op de kant de boel afzoog,maar nu zie ik dat de pomp aan boord het weg moet pompen,is dit altijd zo dat je het zelf weg moet pompen,of is het ook wel eens anders?
Ik zat eens wat te kijken voor zo,n tank,mocht ik ooit eens besluiten er 1 te nemen,hoewel ik dat tot nog toe totaal niet zie zitten,maar wat mij opvalt dat 112 liter zo,n beetje de grootste is of je moet iets zelf maken of laten maken.
Als ik het dan toch zou maken zou ik voor rvs gaan met aangeperste leidingen,ik zou honderd procent zeker willen zijn dat ik niks ruik,maar je zit dus altijd met een beluchter die kan stinken.
Gr René ( klaver vier)


De vuilinstallaties die ik ken zorgt de pomp op de wal voor de afvoer, zelf heb ik een tank gemaakt van multiplex bekleed met polyester, de eerte had ik gemaakt van staat maar deze gaf de geest na 15 jaar.
De polyester tank gaat nu 7 jaar mee, en René, deze ligt onder ons bed, zonder stank :D !
Ik heb al eens een foto gepost van deze tank, mocht je er behoeften aan hebben kan ik nog wel een paar foto's posten ter illustratie.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Klaver vier » 01 Mei 2019, 18:02

Pascall ik ging er ook vanuit dat de walpomp dit deet,dus dat klopt wel,je hoeft geen moeite te doen om een tekening te sturen hoor ik begin er toch voorlopig niet aan,mocht ik dit wel gaan doen las ik hem zelf van rvs in elkaar,maar bedankt voor de aanbieding
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor pascall » 01 Mei 2019, 18:13

Klaver vier schreef:Pascall ik ging er ook vanuit dat de walpomp dit deet,dus dat klopt wel,je hoeft geen moeite te doen om een tekening te sturen hoor ik begin er toch voorlopig niet aan,mocht ik dit wel gaan doen las ik hem zelf van rvs in elkaar,maar bedankt voor de aanbieding
Gr René ( klaver vier)


René de reden dat ik voor multiplex/polyester heb gekozen is, prijstechnisch, gewicht (handelbaar) en geen last van Elektrolyse.
Beide disciplines kon ik zelf uit voeren, maar deze (nadelen), waren de redenen voor mij keuze.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Mei 2019, 23:12

Klaver vier schreef:...........mocht ik dit wel gaan doen las ik hem zelf van rvs in elkaar.............
Gr René ( klaver vier)

Wel even een goede kwaliteit RVS nemen,zoals RVS 316,want RVS 304 is gevoelig voor spanningscorrosie en putcorrosie(pitting) .
RVS 316Ti is een goede.
Noordvaarder
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor aadbloem » 02 Mei 2019, 11:38

R.C.Grootveld schreef:Ik weet niet waarmee jij je drap overboord resp. je waswater oppompt, maar de pompen die ik voor die doelen heb, zijn echt niet uitwisselbaar.
Dus reken maar dat die (B)OA getraind worden om het onderscheid te maken tussen een vuilwaterpomp en een dekwastpomp. :D

Vergeet dat maar, mijn dekwaspomp is een sterke impellerpomp en de vuilwateroverboordpomp is identiek, dus de getrainde BOA gaat daar totaal de mist in.
De watersport branche en met name onze vrienden van Vetus hebben prachtige dure vuilwaterpompen ontwikkeld maar in feite is dat kolder. Vrijwel elk toilet maakt het afval al klein genoeg voor afzuiging door een willekeurig type sterke (impeller)pomp. Ik weet uit eigen ervaring dat dat prima werkt.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten