Inbouw vuilwatertank

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Roelof » 28 Apr 2019, 20:23

Bedankt voor de info mbt verbruik en capaciteit van de vuilwatertank.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Apr 2019, 20:50

Roelof schreef:Bedankt voor de info mbt verbruik en capaciteit van de vuilwatertank.

In het kader van 'toekomst gericht denken' zou ik hem zeker niet te klein nemen . . . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Klaver vier » 28 Apr 2019, 20:55

Ik zie net dat ik in de berekening van Yep niet goed gelezen heb,warm en koud water zijn gescheiden dit had ik niet gezien,dan zou je gemengd 44 liter water hebben met douchen ,ik vind dat nog krap,dan wordt je net nat.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Yep » 28 Apr 2019, 22:07

Klaver vier schreef:24 liter water voor 2 personen 4 min douche is we heel weinig dan wordt je niet eens nat.
Een beetje combiketel is cw4 en die geeft gemengd 10 liter per minuut,dan zou het 80 liter zijn in 4 minuten
Dat is nog al geen verschil,is ruim 3 keer zoveel.
Gr René ( klaver vier)


Goed kijken ;-)
24 liter warm gemengd met 20 liter koud is 44 liter totaal.
Doorstroombegrenzer geplaatst en ingesteld op 5,5 liter/min.
Prima douchen met een spaarkop.
Laatst gewijzigd door Yep op 28 Apr 2019, 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Yep » 28 Apr 2019, 22:10

En ik was te vroeg.
Had de 2e reactie nog niet gelezen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Klaver vier » 29 Apr 2019, 09:12

Inderdaad goed kijken Yep ik had het al gecorrigeerd.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Yep » 29 Apr 2019, 10:28

Klaver vier schreef:Inderdaad goed kijken Yep ik had het al gecorrigeerd.
Gr René ( klaver vier)


Goede opmerking.
Voegt inderdaad wat toe.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Hooveld960 » 29 Apr 2019, 11:55

Ok, nu weer on-topic (mijn topic ging niet over hoe groot een vw tank moet zijn).

Als ik dus een korte slang monteer tussen vw tank en dekafvoer, dan betekent dat dus een langere slang vanaf mijn wc naar de vw tank.
Moet tussen vw tank en wc dan nog een pomp? Of is, in mijn geval elektrisch toilet, krachtig genoeg om het zo'n 1.5 meter naar mijn vw tank te sturen?

Maar er moet zeker ook nog een pomp ergens komen om, wanneer ik dat zou willen, de inhoud van de vw tank toch naar buiten te lozen?

Er zit nu een y kraan onder mijn toilet. Het is zeker beter om die te verplaatsen naar de vw tank zodat ik die kan gebruiken om vanaf mijn vw tank te kiezen voor a. naar de dekafvoer of b. naar buiten.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor Klaver vier » 29 Apr 2019, 12:37

Hoovelt ik weet niet of jouw elektrisch toillet het principe is van een sani broyeur,deze pompt het namelijk tot wel 15 meter of meer weg.
Ik heb een hato van vetus die pomp het ook heel ver weg als het moet,bij mij hoeft het maar max een meter dan is het buiten.
Ik weet niet hoe je een vuilwater tank precies aansluit,want ik heb zo,n ding niet,maar het lijkt mij dat het afzuigpunt op de wal voor de afzuiging zorgt daar heb je zelf geen pomp voor nodig denk ik,die pomp staat op de wal neem ik aan
Maar nogmaals ik heb niet zo,n stink tank
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Inbouw vuilwatertank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Apr 2019, 12:53

Hooveld960 schreef:Als ik dus een korte slang monteer tussen vw tank en dekafvoer, dan betekent dat dus een langere slang vanaf mijn wc naar de vw tank.

Wiskundig gezien is dat juist . . .
Hooveld960 schreef:Moet tussen vw tank en wc dan nog een pomp? Of is, in mijn geval elektrisch toilet, krachtig genoeg om het zo'n 1.5 meter naar mijn vw tank te sturen?

Aangezien je een electrisch toilet hebt, mag je daar van uit gaan.
Hooveld960 schreef:Maar er moet zeker ook nog een pomp ergens komen om, wanneer ik dat zou willen, de inhoud van de vw tank toch naar buiten te lozen?

Inderdaad
Hooveld960 schreef:Er zit nu een y kraan onder mijn toilet. Het is zeker beter om die te verplaatsen naar de vw tank zodat ik die kan gebruiken om vanaf mijn vw tank te kiezen voor a. naar de dekafvoer of b. naar buiten.

Inderdaad, en aangezien je toch al zo'n kraan hebt, ligt het voor de hand om die te gebruiken, maar hem alleen op een andere plek in het systeem monteert.
Ook al is het in NL verboden, in het buitenland (D, B, F) is het aantal afzuigpunten nog beperkter dan in NL, dus je zult altijd een mogelijkheid moeten hebben om de zaak overboord te pompen.
Zeker als je, net als wij, met enige regelmaat de grens overgaat danwel van plan bent om dat te doen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten