Shell Tellus 27 alternatief?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Shell Tellus 27 alternatief?

Berichtdoor HappyHarry » 11 Apr 2019, 11:06

Aan boord staat een restje (vorige eigenaar) olie voor de stuurpomp, Shell Tellus 27.
Aangezien wij in de leidingen een aanpassing gaan doen, gaat er olie verloren, vast meer dan er reserve staat.
Nu kan ik de oude olie opvangen en later weer bijvullen maar is dat verstandig?

Heb ook wel eens gehoord hydrauliek olie om de 10 jaar te verversen. (eerlijk gezegd, nooit gedaan)

Het alternatief wat ik heb gevonden is Eurol Hykrol HLP ISO-VG 32.

Is het een goed alternatief of is er nog een adresje voor Tellus 27?
Gebruikers-avatar
HappyHarry
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 17 Mei 2015, 12:15
ligplaats: NL
info:

Re: Shell Tellus 27 alternatief?

Berichtdoor bas » 11 Apr 2019, 11:47

Tellus 27 had ik laatst nodig voor mijn draaibank, toen is me te verstaan gegeven dat ik het maar bij een antiquair moest proberen, schijnt al een tijdje uit de handel te zijn :lol:
Bij mij was het alternatief een ISO 32 olie dus vanuit dat oogpunt zou ik zeggen dat de olie die je nu hebt uitgezocht goed is.
Dat verhaal van dat verversen ken ik ook maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit gedaan heb, anderzijds zou ik nu het open ligt en je moet gaan mixen alles maar in 1 x vervangen. Ken jullie systeem niet maar doorgaans zijn het niet heel veel liters die er in gaan en het zijn tamelijk laag belaste systemen dus kun je met de goedkoopste olie af die je kunt vinden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten