Indicatie kosten schilderwerk

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor stefan » 07 Apr 2019, 21:30

Bassie, mijn boot ligt in de winter altijd bij Frans van Kuyk in Wessem.
Daar mag je ook zelf het een en ander aan werkzaamheden doen, ook zijn er schilder loodsen etc.
Wellicht een idee om daar eens een praatje te gaan maken...
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor Hooveld960 » 08 Apr 2019, 08:18

@René: ik ben nog niet zo heel lang eigen bootbezitter. Maar ik heb uit de wandelgangen en uit dingen die ik heb gelezen begrepen dat je niet altijd maar kan volstaan met het aanbrengen van alleen maar antifouling. Maar dat het voor behoud van je boot toch ook goed is om ooit (eens in de pfff 10 a 20 jaar?) eens de boot helemaal kaal te maken en opnieuw weer op te bouwen. Maar wellicht is deze gedachte dus een onjuiste? In mijn geval. Ik heb een boot uit 1983. De antifouling zit er (zoals ik afgelopen najaar zelf heb gezien) nog goed op. Maar hoelang het geleden is dat de boot ooit eens helemaal kaal is gemaakt weet ik niet. Misschien wel nooit? Ik wil zeker 15 jaar vooruit met deze boot, misschien wel langer, en wil hem in een goeie conditie houden. Dus vandaar mijn gedachte om hem toch binnen nu en vijf jaar het onderwaterschip professioneel te laten aanpakken. Maar ik sta open voor andere argumenten hoor. Ben daar wel nieuwsgierig naar.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor Marie Christina » 08 Apr 2019, 08:39

Waar verf zit komt geen roest,Jan.
Tenminste, niet bij goede verf die goed aangebracht is.
Als de verflaag nog goed is zou ik er gewoon nieuwe antifouling op zetten en klaar.

De reden dat ik het schip heb laten stralen is dat:
A: Het hier en daar aardig begon te roesten.
B: Het gedeelte dat niet roestte een soort berglandschap begon te worden met dalen en bergen.
C: Er een antifouling op zat dat op bitumen gebaseerd is, ooit als Dé vervanger van koolteer gezien werd, maar niet erg antifoulde.
D: Ik vond dat na iets van 30 - 40 jaar het bootje het wel verdiend had.
Ze moet er toch maar 24/7 mee in het water liggen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor Klaver vier » 08 Apr 2019, 09:06

Jan daarom vroeg ik ook waarom kaalhalen,nou dat is dus nergens voor nodig,als de bestaande laag goed is kan er zo antiefouling overheen.
Zolang je nergens pokken of roest ziet is kaalhalen onzin,of je moet geld teveel hebben
Gr René( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor Hooveld960 » 09 Apr 2019, 06:51

En Bassie77? Ben je al wat geholpen met de antwoorden hier?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor bassie77 » 12 Apr 2019, 17:16

Hi,

Ik heb met veel belangstelling al jullie reacties gelezen. Ik ben blij dat in ieder geval mijn gevoel dat de 10000 euro teveel is bevestigd is geworden. Ik heb inmiddels een afspraak bij van kuyk. De boot gaat eruit. Ze maken een prijs voor het onderwaterschip en ik moet kijken of ik de romp zelf gedaan krijg. Probleem hierbij is waarschijnlijk tijd.. ik begin 1 mei met een nieuwe baan en ik heb nog geen zicht op mijn tijdindeling. Vermoedelijk alleen zaterdags en een halve zondag. Ik schat vooralsnog in dan 2 maanden nodig te hebben. Reeel?

Gr bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Indicatie kosten schilderwerk

Berichtdoor Klaver vier » 12 Apr 2019, 17:52

Bassie als ik je was liet ik hun de romp doen en deet zelf het onderwaterschip,een romp zelf schilderen is nog niet voor iedereen weggelegd.
Zo,n onderwaterschip als je een beetje handig ben een dag of drie werk,ik zelf doe het in twee dagen maar dan buffel ik flink door.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten