Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaatsen?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaatsen?

Berichtdoor Binnetie » 22 Mrt 2019, 10:54

Helaas heb ik gisteren te horen gekregen na maanden achter mijn offertes aan te vangen dat de loodeigenaar in verband met gezondheid geen werkzaamheden voor mij kan uitvoeren. Je kunt werkzaamheden aanvragen en zij zorgen (al dan niet via een externe partij) voor een offerte.

Er moet een opstaande rand gelast worden op mijn gasbun + leveren van een stalen luik voor die gasbun (het houten luikje is niks meer). Hetzelfde idee als mijn stalen luik in de punt. Dit loopt nog.
Ook ben ik op zoek naar een bedrijf die raamrubbers inclusief nieuw glas kan inmeten en plaatsen op mijn Target Express.

Afbeelding

Ik twijfel daarnaast of ik niet direct ga kiezen voor kunststof raamprofielen met glas. Qua prijsstelling zou deze tussen rubber en aluminium in moeten zitten. Vraag me alleen wel af of ze die scherpe hoeken van sommige ramen wel kunnen maken.
Heeft er iemand tips voor leveranciers in Noord-Nederland (omgeving Steenwijk - Meppel - Giethoorn)? Ik kom vrijwel geen bedrijven tegen die dit kunnen doen.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Marie Christina » 22 Mrt 2019, 18:23

Als je bereid bent een beetje richting Friesland te varen zal 1941boottechniek je vast wel van dienst kunnen zijn.
En Sander zal je het vel niet over de oren trekken.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 23 Mrt 2019, 11:28

Sander plaatst rubbers of ook eventueel kunststof raamprofielen?
Het mooiste is als het op locatie kan, want ik sta nu in een loods en alle ramen zijn eruit ivm spuitwerk binnenkort.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Marie Christina » 23 Mrt 2019, 11:57

Hij doet van alles op botengebied.
Je kunt er altijd een mailtje aan wagen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 23 Apr 2019, 14:50

Helaas kan Sander mij niet met de raamrubbers en het glaswerk helpen. Ook kon hij niet helpen met een stalen luik en een opstaande rand voor mijn gasbun.
Inmiddels heb ik van die opstaande rand en het luik een Autocad tekening gemaakt zodat een steelbewerker deze kan produceren.

Ondertussen nog een monteur benaderd, maar deze is gestopt en doet uitsluitend zeilmakerij. Een derde monteur gaat in loondienst en houdt zich alleen bezig met plaatsen van scheepmotoren.

Weet iemand een bedrijf die mij voor mij de raamrubbers en beglazing kan vervangen? Het idee van de kunststof raamprofielen heb ik 'laten varen'. De prijsindicatie was dermate hoog dat ik daar even niet het budget voor heb.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Klaver vier » 23 Apr 2019, 15:37

Als je de ramen er uit hebt en je maakt een mal die in het gat past min de dikte van de kern van het raamrubber,dan laat je bij een glasboer ramen snijden van gelaagd glas op de maat van de mal,alleen dan nog iemand vinden die ze er in zet.
Prijs van gelaagd glas valt erg mee
Veiligheidsglas is erg duur
Nadeel van de ramen in de boot is dat ze een model hebben met van die lastige hoeken,daar zou je het rubber moeten lijmen anders gaat het gegarandeerd kieren.
Ik heb vaker ramen er in gezet,samen met mijn vrouw maar nooit met zo,n rot hoek er in,die hoek maakt het lastig
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 23 Apr 2019, 16:38

Dat klopt precies, ik heb van 2 mensen al gehoord dat de lastige hoeken erg moeilijk zijn om goed waterdicht te krijgen. Nu zag ik dat de oude rubbers in die hoeken ook afgesneden zijn en vervolgens verlijmd.
De ramen zijn er allemaal uit, daar is zo een mal van te maken. Op de zijkant zie je een lang raam in een rvs raamstijl, dat is wat lastiger om deze eruit te krijgen. Daarom beleg ik het liefst alles bij een firma die dit voor mij kan regelen en plaatsen. Ik heb ondertussen Hora B.V. gevonden voor raamrubbers en beglazing. Ik ga hun eens vragen wat ze voor mij kunnen betekenen.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Klaver vier » 23 Apr 2019, 16:50

Inderdaad het beste alles door 1 bedrijf laten doen,anders krijg je net als hier op het forum iedereen heeft een ander idee
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Hans van Zijl » 03 Mei 2019, 20:42

Hoi Binnetje,

Misschien kan je contact opnemen met Bonsink in Zwartsluis misschien kunnen hun je helpen. Vraag even naar Guus.

Ik zie dat alle ramen van die lastige hoeken hebben. Ik vraag mij wel af hoe andere target vaarders dit hebben opgelost.

Er varen toch best veel Targets nog rond en die zullen ook tegen de zelfde problemen zijn aangelopen.

Heb je de oude ramen nog wel?

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 03 Mei 2019, 21:45

Hoi Hans,

Ik heb in de zomer van 2017 mensen met een Target gesproken die hadden aluraamprofielen, dat bedrijf deed ook raamrubbers plaatsen. Helaas is het briefje verloren geraakt tijdens het klussen.
Haha ik zat vanavond net te denken om Bonsink eens te benaderen, 2 andere ZZP'ers doen het niet (meer). Bedankt voor de tip, hiermee bevestig je mijn idee.
Binnetie
 

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Roadrunnertoao en 25 gasten