Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaatsen?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Hans van Zijl » 04 Mei 2019, 08:02

Hoi Binnetje,

Rondje aluramen bellen. :D Heb je ook geprobeerd bij Alra in Zeewolde? Hoor dat ze niet zo duur zijn. Misschien kunnen hun ook wel rubberprofiel plaatsen.

Succes mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 04 Mei 2019, 09:36

Die naam heb ik gehoord van de buurman die naast mij ligt in de loods, sterk nog de eigenaar moet daar ook ergens liggen :). Hij liet 2 aluminium ramen maken door hem. Zagen er goed uit. Ze hebben zelf mallen gemaakt en daar heen gebracht.
Als ik de site zo lees, dan moet het mallen maken niet moeilijk zijn:

Om een bruikbare mal te maken, kunt u het beste een plaatje board, mdf of dun triplex gebruiken, plaats het malmatriaal aan de buitenzijde van de boot met de gladde kant tegen het schip, en teken het raamgat vanuit de binnenzijde af, met een RODE viltstift, geef aan BB of SB en de onderzijde van het raam, nu is de mal klaar, DUS NIET UITZAGEN!!


Heb een paar keer gehad met het zelf aanleveren van maten dat de leverancier toch iets anders leverde en het niet paste (decorplaat, uitsparing voor stopcontact ) vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben.

Je vroeg in je bericht van gisteren nog of ik de oude ramen nog heb, die heb ik allemaal nog + een paar stukken voorbeeld rubber. 1 van de bedrijven zei dat ze geen raamrubbers meer plaatsten omdat ze geen rubber met weekmakers mochten leveren. Met kleine hoeken bestaat heel snel de kans dat het rubber daar gaat schuren na een paar jaar.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Klaver vier » 04 Mei 2019, 10:17

Ik snap niet dat je bang bent dat als je een mal brengt dat het niet goed zou zijn,het kan gewoon niet verkeerd,bovendien spreek je af dat als je de ramen ophaalt de mal er nog bij is,dan zie je gelijk of het klopt,klopt het niet geen deal.
Gr René ( klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Hans van Zijl » 04 Mei 2019, 11:45

Hoi Binnetje,

Je kan je oude ramen als het moet weer terugplaatsen met nieuwe rubbers.

Firma koos slurink in Zwartsluis heeft ook raamrubbers. Zij hebben ook een goede naam in de botenwereld.
Zij kunnen je misschien ook helpen. Misschien weet hij wel welke lijm ze gebruiken om de rubbers te verlijmen.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 04 Mei 2019, 12:51

Dat was oorspronkelijk ook het idee, de ramen hergebruiken. Maar ze zien er slecht uit en zitten vol diepe krassen. Joost mag weten wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft. Ook de 2 schuiframen hebben over de hele lengte krassen waar ik me best aan stoor.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor bas » 04 Mei 2019, 13:13

Ik snap niet dat je bang bent dat als je een mal brengt dat het niet goed zou zijn,het kan gewoon niet verkeerd,bovendien spreek je af dat als je de ramen ophaalt de mal er nog bij is,dan zie je gelijk of het klopt,klopt het niet geen deal.

De ramenwinkels die wij benaderd hebben geven doorgaans enkel garantie op een goede passing als ze ze zelf hebben ingemeten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor kajoe » 04 Mei 2019, 17:06

wij leverde in der tijd ook een mal van ieder raam apart in bij rafa/hora op hardboard moest omdat ieder raam niet gelijk is bij elkaar een stuk of 30 ramen voor een passagiers schip ,we zijn toen bij verschillende bedrijven geweest een in Krommenie of zo deze liet ze maken in Engeland prima om te zien ,maar het probleem was dat die ramen en certificaat moesten hebben goedgekeurd door de Nederlandse scheepvaart inspectie in Rijswijk tja en die ramen hadden een Engels papiertje en dat gold niet volgens hun dus waren we overgeleverd aan de rafa ,gelukkig hoeft dat niet voor jachten en kan men er van alles in proppen ,het aardige is dat er velen zijn die ramen verkopen en die dan toch weer bij bepaalde grote bedrijven laten maken ,maar ja nu moet je wat op de prijs letten en zijn een beetje alle merken wel goed ,bij ons moest het bestand zijn tegen golven van een bepaalde hoogte en windkracht enz …… en een bepaalde slagvastheid hebben volgens mij hadden de mannen aandelen in bepaalde bedrijven om dat je daar op was aangewezen ,maar goed als je eens gaat kijken bij rafa/hora in leusden zie je dat in een relatief klein bedrijf er zoveel ramen worden gemaakt voor b.v de passagiers vaart en zo voort .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Klaver vier » 04 Mei 2019, 17:24

Als je een mal maakt kan elke fatsoenlijke glasboer een raam voor je maken van gelaagd glas kan je ook nog getint nemen.
Ik heb het vaker gedaan maar je moet van de mal wel de dikte van je raamrubber aftrekken anders gaat het niet passen,dus een mal van het gat heb je niks aan het moet kleiner
Gr Rene ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 21 Mei 2019, 14:01

Even weer een update.
Op verzoek van Aquaservice ben ik aan het kijken geweest naar een code of merk in het glas. Deze stond inderdaad in het glas: Gebo Hardglas in Zoetermeer.
In de ruiten staat ook Conavroegh, dat is de werf waarschijnlijk maar ik zie op internet dat deze in 2015 failliet gegaan zijn.

Via hun kan ik misschien nog aan nieuwe ruiten komen. Aquaservice gaf aan wel rubbers te kunnen leveren, maar deze niet te kunnen plaatsen.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 07 Jun 2019, 12:57

Update zoveel.

Niemand kunnen vinden om raamrubbers + nieuwe glas te kunnen plaatsen. Er hebben al zat mensen naar de boot gekeken. Alra doet geen aluminium verstekhoeken meer zei hij.
Toch maar Topwindows benaderd omdat ze zeggen dat ze dit wel doen en 5 jaar garantie geven. Afgelopen weekend globaal de maten opgemeten en alles op foto gezet. Deze verzonden en als het goed is ontvang ik vandaag de prijs. Natuurlijk zal het veel duurder zijn dan raamrubbers, maar heb inmiddels al zoveel frustratie gehad in mijn zoektocht dat ik bereid ben om meer uit te geven. Ben telefonisch goed te woord gestaan nadat ze eerst mijn offerteaanvraag niet hadden ontvangen toen ik nabelde. Ik hou jullie op de hoogte!
Binnetie
 

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten