Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaatsen?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 07 Jun 2019, 16:46

Pff dat valt toch wel erg tegen als er eerst grofweg wordt geschat dat de kosten zo'n beetje op 5000-5500 euro zouden komen.
Afbeelding

2 foutjes, het raam van 37x24cm is het achterraam en heb ik maar 1x ipv 2. De 2 ramen in de achterkajuit van 78x20cm wilde ik zonder hor, de 2 grote ramen van 188x44 cm moeten schuifraam zijn + optioneel de prijs van een hor. Maar als ik zie wat een schijf en hor doet qua prijs dan ben ik bang dat we zo aan de 10K zitten. Ik ga maar naar het topic dat een boot voor de elite is :)
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Hans van Zijl » 07 Jun 2019, 18:36

Hallo Binnetje,

Je kan misschien nog wat kosten besparen en de budget line nemen?

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor kajoe » 07 Jun 2019, 19:30

als ik dit zo zie is het met inmeten en monteren door hun tja arbeids loon is niet niks ,,wij leverde de mallen in en monteerden ze zelf en dat scheelde heel wat borrels in ons voordeel onze werfbaas regelde het verder omdat van alle schepen die hij boude de ramen van rafa kwamen ,zelf de mallen daar ingeleverd ,en later de ramen op gehaald dus wat extra korting .maar dat was wel in 1979/80.
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 07 Jun 2019, 20:14

Inmiddels de offerte aangepast en wat onderhandeld en zitten we op 7000 euro zonder horren in de schuiframen.

De budgetline zat ik ook aan te denken, maar het is dan niet mogelijk om schuiframen te nemen. Misschien een combinatie van ramen. Maar bij de budgetline heb je aan de binnenzijde geen renolitfoli.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor bas » 07 Jun 2019, 20:16

Pas wel op met eventueel zelf inmeten/mallen maken. Elke garantie voor een goede passing ben je daarmee wel kwijt. Past het niet dan kun je in je boot gaan slijpen of een nieuw raam kopen.
Vraag me ook af of dat heel veel voordeel op gaat leveren, dat gaat allemaal digitaal tegenwoordig dus er moet toch iemand tijd gaan besteden om jouw mallen om te gaan zetten in een digitaal bestand.
Wel apart dat ze een vast bedrag van 35 euro per raam rekenen, dat tikt lekker aan met deze hoeveelheid. Zou het netter vinden als dat op urenbasis zou gaan eigenlijk.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor kajoe » 08 Jun 2019, 09:44

dat zelf inmeten dus mallen maken deden we met 3 man 2 tegen houders en een aftekenaar en zoals gezegd op hardboard kan ook op triplex ,karton of dergelijke is altijd foute boel ,verschuiving zij maken dan de zaak een paar millimeter kleiner ,en bij ons paste het altijd ,maar ja je uitgehaalde raamframe moet natuurlijk wel goed vlakke kanten hebben en de bochten mogen niet kleiner zijn dan een bepaalde ronde ,en met goed tegen de roest behandelde randen heb je daar nooit meer last van wij hebben vroeger rustoleum gebruikt ik meen wel 4 lagen de werfbaas noemde het lasmenie moest liefst over de hete vlakken gespoten worden . hu voor diegenen onze werfbaas was Teun v d beld in west graft dijk .een zeer goede kotter en sleepboot bouwer .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 08 Jun 2019, 14:29

Uiteindelijk heb ik na onderhandelen de offerte gegund voor €6250,- nog een hele boel geld, maar de frustratie was ik klaar mee. De horren bestel ik later mochten we daar behoefte aan hebben.
Qua aluminium raamprofielen kwam ik totaal iets duurder uit.

Ze gaan nog even kijken wat er gedaan kan worden aan de levertijd. Ben heel erg benieuwd.
Binnetie
 

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Hans van Zijl » 08 Jun 2019, 17:10

Hoi Binnetje,

Daar ga je vast geen spijt van krijgen. Iedereen die ik spreek zijn er blij met de kunstof ramen.

Veel plezier ervan en de hele zomer van gaan genieten.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bedrijf die glas en raamrubber of kunstofprofielen plaat

Berichtdoor Binnetie » 08 Jun 2019, 23:39

Bedankt Hans. Het doet nu even zeer die rib uit je lijf, maar dat overleven we wel.
Ik ben nog druk aan het klussen om de boot vaarklaar te krijgen. Komende week wordt de opbouw gespoten en dan weer verder opbouwen. Als laatste de ramen erin en dan gaaaaan.
Binnetie
 

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten