gaten boren

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: gaten boren

Berichtdoor Daxiepaks » 28 Dec 2018, 11:09

bas schreef:Er zo over nadenkend....is het niet makkelijker om alle 3 de gaten dicht te lassen en dan 1 x een gat te boren zonder te hoeven centreren, van de goede gewenste afmeting en op een plek waar je Maar wilt?



Dat begon ik ook al te denken...

Zelfs de waterinlaat (die op de andere kant staat) zou ik eigenlijkdicht willen en de drinkwatertank/pomp ook hiervoor gebruiken... Hoe minder gaten naar buiten hoe beter toch ?
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: gaten boren

Berichtdoor bas » 28 Dec 2018, 11:20

Hoe minder gaten naar buiten hoe beter toch ?

Ja idd ook mijn idee.
Als je eenmaal alles opgetuigd hebt om 2 gaten dicht te lassen is het het werk ook niet om 3 of 4 gaten te dichten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: gaten boren

Berichtdoor Mopolcamper » 28 Dec 2018, 12:30

Maar dan spoel je je toilet met drinkwater uit de tank. Zou je dat wel doen? Per spoeling gebruik je gauw 10 liter. Dan moet je wel een grote drinkwatertank hebben, zeker als je misschien ook een aantal dagen ergens wilt verblijven zonder dat je bij kunt tanken.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: gaten boren

Berichtdoor Roelof » 28 Dec 2018, 21:47

Dezelfde gedachte heb ik ook, minimaal aantal buitenboord aansluitingen / huiddoorvoeringen.
Tot nu toe heb ik alleen een huid doorvoering voor "vuil water" overboord. Waarschijnlijk komt er ook nog een "zuig buitenboord" voor een algemene dienstpomp bij.

Voor het toilet heb ik een tank van ca 200 liter, zgn "technisch water :? ". Deze wordt normaal gesproken gevuld met zoet water maar kan eventueel ook gevuld worden met buitenboord water (dmv de algemene dienstpomp).
Is natuurlijk wel weer een extra tank maar voorkomt huiddoorvoeringen tbv het toilet. Ik heb de luxe dat ik onze boot kan inrichten zoals ik denk dat het goed is :mrgreen:

Het waterverbruik van een toilet varieert; Voor de harde business zal een handpomp toilet weinig water verbruiken , een elektrisch toilet zo'n 4 liter en een stortbak zal tussen de 6 en 10 ilter uitkomen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: gaten boren

Berichtdoor Bobbob » 30 Jan 2019, 23:33

Misschien kan het met dit ook:
https://www.klusbeter.nl/sanitair/krane ... atsnijder/
Voor snijolie gebruik ik ridgidolie , word gebruikt door de loodgieters om draad op de buizen te trekken .
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten