Gruttepier schreef:Dus Pascall, 35 jaar geleden pakte jij je laskar en laste direct zonder brobelwerk RVS stukken weg?
Het is iets genuanceerder, 35 jaar terug kocht ik een oude las kar en een pak electrode, wat oud ijzer, en ben met deze middelen aan het bakken gegaan.
Mijn eerste werkstuk was een bootkar gemaakt van een lantarenpaal, en een as met wielen van een vrachtwagentje.
Het tweede project was een RVS boottrailer voor achter de auto
Het derde project was het eerste onderdeel voor de boot waar we nu nog mee varen, dat onderdeel was de mastvoet volledig van RVS, dit is 25 jaar geleden.
Dit beviel zo goed dat ik uiteindelijk aan 1500 kilo RVS in de boot heb verwerkt, had dus de smaak te pakken.
Uiteindelijk resulteerde dit in werkstukjes van, de genoemde mastvoet, bolders,deurklinken, slotplaten, davids, ankers, en noem maar op.
P.S. alle RVS komt van de sloop, toen voor circa 2.60 gulden de kilo.
Heb er geen duidelijke foto van, maar dit was het eerste laswerkstuk van de boot, een RVS mastvoet, dubbelwandig uitgevoerd.
Hierna volgde ook de luchthappers, ook op de foto te zien, en alle mastbeslag en.....
Wat is er nog op de foto te zien, de mast, dat is ook een stukje handwerk, maar dan in hout
Mvg,
Pascal.