las technieken

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: las technieken

Berichtdoor bas » 27 Dec 2018, 08:36

Mooi werk!
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: las technieken

Berichtdoor Leverg » 28 Dec 2018, 03:23

Heb vorig jaar een lasapparaat gekocht en een uur of 4 Harry de Ferrymen gekeken op Youtube en ben het gewoon gaan doen. Je merkt vanzelf wanneer het goed gaat. Paar keer erop rammen met een hamer, als je het slecht hebt gedaan is het niet goed en schiet het los. Je moet met electrode lassen wel goed je las schoonmaken ivm slakken.

Ps, alles wat Harry de Ferry men doet op zijn tafel is een stuk moeilijker op een boot aangezien je dan in allerlei hoeken moet werken. Overweeg toch een mig/mag machine te kopen voor het mooiere laswerk. Kan je prima mee lassen als er bijna geen wind is. En anders zet je een schot voor de windrichting.

https://www.youtube.com/user/harrytheferryman

(zie project oude heckkruiser voor meer info) (nog steeds niet klaar natuurlijk) :)
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: las technieken

Berichtdoor gewoonmich » 28 Dec 2018, 09:08

Leverg schreef:Heb vorig jaar een lasapparaat gekocht en een uur of 4 Harry de Ferrymen gekeken op Youtube en ben het gewoon gaan doen. Je merkt vanzelf wanneer het goed gaat. Paar keer erop rammen met een hamer, als je het slecht hebt gedaan is het niet goed en schiet het los. Je moet met electrode lassen wel goed je las schoonmaken ivm slakken.

Ps, alles wat Harry de Ferry men doet op zijn tafel is een stuk moeilijker op een boot aangezien je dan in allerlei hoeken moet werken. Overweeg toch een mig/mag machine te kopen voor het mooiere laswerk. Kan je prima mee lassen als er bijna geen wind is. En anders zet je een schot voor de windrichting.

https://www.youtube.com/user/harrytheferryman

(zie project oude heckkruiser voor meer info) (nog steeds niet klaar natuurlijk) :)


Hahaha. Grappig dat ik mijn oud collega op Youtube tegen kom. Maar eerlijk is eerlijk, Harry is een vakman en niet alleen op las gebied. Ook van electra weet hij veel.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: las technieken

Berichtdoor bas » 28 Dec 2018, 22:40

Prachtig ook wat hij met dat jonge kereltje doet!
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: las technieken

Berichtdoor Tontoos » 29 Dec 2018, 10:41

Boven de waterlijn doen ze soms zelf maar onder de waterlijn vragen ze toch mij maar.
Mig mag is een goed las systeem als het schoon is en droog en wind vrij, dat kleedje ken ik, werkt niet helemaal goed, elektrode lassysteem is moeilijker en over een paar jaar zijn er nog weinig mensen die het goed kunnen.
Mvg. Antjo
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten