Raad gevraagd : afsluiters

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Roelof » 27 Nov 2018, 18:33

Klaver vier schreef:Ik vind dat Pascal het beste advies geeft,oa ook het met hennep met hessoriet verpakken,dat lekt nooit meer
En wat hier ook gesuggereerd word de doorvoor afzagen is de grootste onzin,dit ding is niet voor niets op die maat gemaakt,als je dat gaat afzagen vraag je om problemen,want de draad is niet conisch en moet dus ook afsluiten achter in de afsluiter,bovendien kan je de connexiemoer dan ook veel moeilijker aandraaien.
Voordeel messing of brons geen roestvorming,en het wordt in heel veel schepen gebruikt dus beproeft
Gr René ( klaver vier)


Wat vreemd dat ik op een reactie van René zat te wachten mbt het inkorten van de huiddoorvoer.....................

De merknaam Hessoriet ken ik niet maar ik neem aan dat het iets is als het oude "Form- A- Gasket" nr 1 0f 2 (later opgekocht door Locktide)
Ben het hier mee eens dat hennep met deze vloeibare pakking de beste afdichting geeft, mits goed verwerkt.

Klaver vier schreef:En wat hier ook gesuggereerd word de doorvoor afzagen is de grootste onzin,dit ding is niet voor niets op die maat gemaakt
Gr René ( klaver vier)


Dergelijke huid doorvoeringen worden gefabriceerd voor diverse plaatdiktes en dan ook nog met een aanzienlijke overlengte.
Ze worden voor diverse doeleinden gebruikt (niet alleen plezier bootjes). Het is voor een fabrikant onmogelijk om voor iedere plaatdikte een op maat gemaakte doorvoer te maken, mede omdat er bij de fabrikant niet bekend is wat de toepassing zal zijn en wat er op de doorvoering gemonteerd gaat worden. Daarom een lengte welke voor vele plaatdiktes gebruikt kan worden (met overlengte).

Correcte montage en inkorten in eenvoudig:
- Monteer de doorvoer in het vlak / kiel.
- Schroef de afsluiter op het uiteinde en meet nauwkeurig de overmaat (het deel wat verwijderd moet worden.)
- Demonteer de doorvoer en verwijder het deel wat gemeten is tussen de moer en de afsluiter.
- Slijp de 1e gang aan de bovenkant van de schroefdraad schuin af, een zogenaamd "zoekertje".
- Monteer de ingekorte doorvoer op de huid en schroef de afsluiter met hennep en vloeibare pakking op de doorvoer tot deze tegen de moer van de doorvoer vast loopt.
Het is ongeveer een uurtje werk.

Als ik zover ben zal ik in dit topic dmv foto's laten zien hoe het correct behoord te worden uitgevoerd.

René, je zult mij niet geloven maar dit is al veel vaker toegepast (en geëist) onder toeziend oog van div klasse bureaus bij zowel industriële als varende toepassingen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 19:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Klaver vier » 27 Nov 2018, 19:52

Ik zeg niet dat ik het niet geloof ik zeg dat het onzin is ( mijn mening) en dat ze overlengte hebben voor verschillende huiddiktes is natuurlijk ook duidelijk,maar inkorten is nergens voor nodig en maakt het alleen maar lastigger zelfs met open en dicht draaien van de kraan.
Onder in een schip vriezen ze echt niet kapot hoor,wel als ze net onder de waterlijn zitten
Ik heb veel ervaring met kapot vriezen,ik ben namelijk verwarmings monteur,dingen vriezen namelijk kapot als het water opgesloten zit,anders niet,zodra het 1 of andere kant opkan gebeurt er niets.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 
Berichten: 2177
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 20:52
ligplaats: Loosdrecht
info: Valkkruiser 11,60mx3,85x1,00meter
120 pk iveco aifo 806am
200 watt 24 volt zonnepanelen
Bouwjaar 1981

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Roelof » 27 Nov 2018, 20:38

't Ja René,

Ik heb geen zin om nogmaals te citeren maar in jouw eerdere bericht in dit topic gaf je duidelijk aan dat het "de grootste onzin" was om de huiddoorvoer in te korten, nu zeg je dat het jouw mening is. Dat het om jouw mening gaat had je direct moeten opmerken in jouw eerdere reactie.

Op jouw vakgebied (verwarmingsinstallaties) ben ik de laatste die jouw tegenspreekt, ik wil daarin graag van jou leren!
Helaas is het is mij al vaker opgevallen dat je jouw mening als feiten verkondigt, gebaseerd op aannames en denkbeelden, zonder te beschikken over actuele kennis en / of ervaringen.
Voorbeelden zijn:
- Alternatief mbt expansietank voor een stuurwerk ivm gebrek aan ruimte.
- Jouw plotselinge verandering van mening mbt onderhoudt van een verwarming en aansluitende problemen.
enz

Dit zonder te weten waar je over praat maar je verkondigt jouw mening als zijne "klip en klare" feiten, ook nu weer in jouw eerdere bericht en nuanceer je het na mijn tegen bericht gericht aan jou.

Een mening is een mening, daar kan iedereen over praten en dat wil ik ook. Maar zoals jij jouw mening neerzet als zijnde een feit (met regelmaat zonder ter zake kundig), geef je absoluut een verkeerd advies aan een topic starter.

Even goede vrienden.
Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 19:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten