Raad gevraagd : afsluiters

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor peter jansen » 20 Mrt 2019, 13:17

Net 5 cm boven de waterlijn geen probleem toch? Als je wilt doorspoelen gewoon even met zijn allen 1 kant ophangen. Wel een onderhoudsvrije huiddoorvoer
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Blue Ocean » 21 Apr 2019, 21:01

Wil het topic niet ‘stelen’ maar heb een soortgelijk probleem en vraag:
De huiddoorvoer voor het aanzuigen van spoelwater voor het toilet is lek. Direct onder de moer sijpelt water. De boot gaat hiervoor binnenkort op de kant zodat de boel vervangen kan worden. Maar mijn vraag is, moet ik de doorvoer op de kale huid kitten, of moet ik eerst de omgeving kaal maken en opnieuw in de primer zetten?
Zelf denk ik eerst metaal blank maken, vetvrij maken en met sikaflex de doorvoer vast zetten. Volgende dag nog een slagje vaster draaien en buitenkant afwerken met primer en antifouling. Graag hoor ik jullie meningen hierover.

Gr. Ed
Gebruikers-avatar
Blue Ocean
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 20:39
ligplaats:
info: Hellingskip 1000

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Daxiepaks » 22 Apr 2019, 21:12

Blue Ocean schreef:Wil het topic niet ‘stelen’ maar heb een soortgelijk probleem en vraag:
De huiddoorvoer voor het aanzuigen van spoelwater voor het toilet is lek. Direct onder de moer sijpelt water. De boot gaat hiervoor binnenkort op de kant zodat de boel vervangen kan worden. Maar mijn vraag is, moet ik de doorvoer op de kale huid kitten, of moet ik eerst de omgeving kaal maken en opnieuw in de primer zetten?
Zelf denk ik eerst metaal blank maken, vetvrij maken en met sikaflex de doorvoer vast zetten. Volgende dag nog een slagje vaster draaien en buitenkant afwerken met primer en antifouling. Graag hoor ik jullie meningen hierover.

Gr. Ed


Hoi , ik heb alle sanitair doorvoeren vervangen : eerst tot op het staal, dan primer, dan een coating, daarop met sikaflex de doorvoeren gekit, en idd 24 erna de laatste slag gegeven, en daarover moet nog de antifouling.

Ik beweer niet de waarheid in pacht te hebben, enkel : zo heb ik het gedaan.. ;-) Maar onze boot ligt nog niet terug in het water, dus het kan evengoed zeer mis zijn ;-)))))
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten