Raad gevraagd : afsluiters

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Wolf1 » 26 Nov 2018, 19:23

Wat is dit nu allemaal weer, hoe gek kan je het allemaal bedenken !
Gewoon een stukje stoompijp met een inwendige diameter die voor de hoeveelheid gewenst is, een wanddikte van minimaal een centimeter geeft dan een uitwendige diameter voor een RVS kogelkraan.
Na de kogelkraan verlopen naar de gewenste maat.
De binnenwerkse stoompijp hoeft niet behandeld te worden, gaat 50 jaar mee, de rvs afsluiter is door de taaiheid van het materiaal vorstbestendig !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor pascall » 26 Nov 2018, 19:32

Wolf1 schreef:Wat is dit nu allemaal weer, hoe gek kan je het allemaal bedenken !
Gewoon een stukje stoompijp met een inwendige diameter die voor de hoeveelheid gewenst is, een wanddikte van minimaal een centimeter geeft dan een uitwendige diameter voor een RVS kogelkraan.
Na de kogelkraan verlopen naar de gewenste maat.
De binnenwerkse stoompijp hoeft niet behandeld te worden, gaat 50 jaar mee, de rvs afsluiter is door de taaiheid van het materiaal vorstbestendig !
Gr. Wolf1


Wat is dit nu weer!!!

Je moet wel een beetje mazzel hebben met RVS, is veel gevoeliger voor elektrolyse als brons.

Als je dan toch overgaat op RVS, waarom dat geen RVS standpijp?
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Daxiepaks » 26 Nov 2018, 19:55

Wolf1 schreef:Wat is dit nu allemaal weer, hoe gek kan je het allemaal bedenken !
Gewoon een stukje stoompijp met een inwendige diameter die voor de hoeveelheid gewenst is, een wanddikte van minimaal een centimeter geeft dan een uitwendige diameter voor een RVS kogelkraan.
Na de kogelkraan verlopen naar de gewenste maat.
De binnenwerkse stoompijp hoeft niet behandeld te worden, gaat 50 jaar mee, de rvs afsluiter is door de taaiheid van het materiaal vorstbestendig !
Gr. Wolf1


Hoi Wolf, en wat is het voordeel van deze manier tov de messing afsluiter ?
Rekening houdend dat ik niet kan lassen , en al sik dit uitbesteed het me dus meer centjes kost ;-))
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor jade » 26 Nov 2018, 20:31

Er is niets mis met een messing/bronzen doorvoer, zie je overal en gaat ook lang mee.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor pascall » 26 Nov 2018, 20:58

jade schreef:Er is niets mis met een messing/bronzen doorvoer, zie je overal en gaat ook lang mee.


Ik heb meer problemen met mijn RVS afsluiters als met de bronze afsluiters aan boord, en het bootje is massa vrij.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor hemmes » 26 Nov 2018, 23:22

Gewoon huiddoorvoer erin met sikaflex elke hellingbeurt nakijken op eventuele corrosie geen vuiltje aan de lucht wolf heeft mooie oplossingen hoor maar is niet voor iedereen weggelegd. En op nieuwe schepen van na 2000 is er geen standpijp in te vinden zijn allemaal,huiddoorvoeren met een kogelafsluiter er op het mooiste is om het te doen met hennep kit ipv teflon tape maar dat is mijn ervaring
hemmes
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 23:43
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor pascall » 26 Nov 2018, 23:27

hemmes schreef:Gewoon huiddoorvoer erin met sikaflex elke hellingbeurt nakijken op eventuele corrosie geen vuiltje aan de lucht wolf heeft mooie oplossingen hoor maar is niet voor iedereen weggelegd. En op nieuwe schepen van na 2000 is er geen standpijp in te vinden zijn allemaal,huiddoorvoeren met een kogelafsluiter er op het mooiste is om het te doen met hennep kit ipv teflon tape maar dat is mijn ervaring


En ff de draad opruwen.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Amersfow » 27 Nov 2018, 08:30

Je doet een rand sikaflex op de huiddoorvoer, dan plaatsen en de moer nog niet vastdraaien. Dag laten drogen en dan de moer vastdraaien. Dan heb je mooie afdichtlaag; bij direct aandraaien pers je het er weer tussenuit.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor bas » 27 Nov 2018, 09:47

Rekening houdend dat ik niet kan lassen , en al sik dit uitbesteed het me dus meer centjes kost ;-)


Die lasser moet toch al komen voor die andere gaten toch? En wat mankeerd er aan de huidige afsluiter? Dat is iig wel een degelijke schuifafsluiter van brons, beetje op poetsen en er weer tussen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Raad gevraagd : afsluiters

Berichtdoor Klaver vier » 27 Nov 2018, 18:47

Ik vind dat Pascal het beste advies geeft,oa ook het met hennep met hessoriet verpakken,dat lekt nooit meer
En wat hier ook gesuggereerd word de doorvoor afzagen is de grootste onzin,dit ding is niet voor niets op die maat gemaakt,als je dat gaat afzagen vraag je om problemen,want de draad is niet conisch en moet dus ook afsluiten achter in de afsluiter,bovendien kan je de connexiemoer dan ook veel moeilijker aandraaien.
Voordeel messing of brons geen roestvorming,en het wordt in heel veel schepen gebruikt dus beproeft
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten