Afsluiters

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Afsluiters

Berichtdoor Klaver vier » 30 Sep 2018, 22:16

Was dan geen slimmerd eerst geen wierpot dan ben je al gek endan een wierpot zonder afsluiter hoe gek moet je zijn?
Gr René
Klaver vier
 

Re: Afsluiters

Berichtdoor Hooveld960 » 01 Okt 2018, 06:55

Voor de duidelijkheid, op mijn standpijp naar de wierpot toe zit wel een afsluiter natuurlijk!
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Afsluiters

Berichtdoor gewoonmich » 01 Okt 2018, 07:13

Niet zo ruzie maken Noordvaarder en Aadbloem. :lol:

Ik heb niet eens en wierpot en standpijpen. :D
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Afsluiters

Berichtdoor kajoe » 01 Okt 2018, 09:39

op mijn laatste schip hadden we stand pijpen voor toiletten ed. zonder vlak afsluiter ,in de strenge winters die we toen nog hadden propten we de niet in gebruik zijnde vol met gewoon riet stijf er in ,dit hadden we dan weer van een hele oude schipper ,en het werkte goed vele jaren .
nu met mijn jachtje lukt dat niet meer ,maar je krijgt de ellende pas als het lang hard vriest ,dan even weer wat dooi en dan weer gaat vriezen ,dus ja als je echt vlak afsluiters hebt kan je de daar bovenstaande schacht vol mieteren met antivries of iets dergelijks ,en anders tja wat ook een mogelijkheid was die men ons vertele was wat lijnolie er in gieten ,maar of dat helpt?? en nu heb je last van de vervuiling en daar keken ze vroeger niet naar .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Afsluiters

Berichtdoor Hooveld960 » 01 Okt 2018, 13:10

Door Noordvaarder:

Maar mocht je van plan zijn om afsluiters toe te passen,neem dan "schuifafsluiters".
Die kunnen namelijk niet bevriezen.
Een kogelkraan kan dat wel namelijk.
Als je een kogelkraan dichtzet,blijft het water in de holle ruimte staan,en als dat bevriest kan je "kogel" ,die dus in feite geen kogel is,maar een bolletje met een gat erdoor,bevriezen.En je zult niet de eerste zijn waar juist die "kogel" barst bij vorst.


Daarom moet je ook de kraan even open doen en weer dicht zodat de antivries ook in de holle ruimte kan. Dan kan er niets met je kraan gebeuren.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten