Oliedrukmeter vervangen.

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Oliedrukmeter vervangen.

Berichtdoor Leverg » 13 Sep 2018, 19:42

Vraagje omtrent olidrukmeter op een om636 motor.

Op dit moment zit de oliedrukmeter met hydraulisch slang door de hele boot en gaat uiteindelijk richting het dashboard waar de oliedrukmeter zit.
Zeer onhandig, en dus tijd voor een ander systeem. Maar nou loop ik toch tegen wat dingen aan.

Op de motor zit zeg maar een mannetje aansluiting, echter op de nieuwe sensor ook. Nu kan ik de slang ertussen laten en oprollen en de nieuwe sensor erop laten, maar het lijkt wel of het schroefdraad van de oude oliesensor anders is dan de nieuwe sensor. Het gaat niet soepel op elkaar. Twee goede steeksleutels werken wel, maar dan nog steeds loop er een heel klein beetje olie uit.

Heeft iemand ervaring met dit systeem van de om636 en weet hoe dit zou moeten ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oliedrukmeter vervangen.

Berichtdoor Klaver vier » 13 Sep 2018, 21:07

Leverg als je het in elkaar zet met een klein druppeltje loctite 542 is het zo goed als zeker dicht.
De sensordraad is enigszins conies,dus die loopt van zelf vast,wel goed vetvrij maken anders werkt het niet
Succes Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Oliedrukmeter vervangen.

Berichtdoor Leverg » 13 Sep 2018, 23:17

Klaver vier schreef:Leverg als je het in elkaar zet met een klein druppeltje loctite 542 is het zo goed als zeker dicht.
De sensordraad is enigszins conies,dus die loopt van zelf vast,wel goed vetvrij maken anders werkt het niet
Succes Gr René ( klaver vier)



Bedankt voor de tip, ga ik morgen even proberen.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oliedrukmeter vervangen.

Berichtdoor Klaver vier » 14 Sep 2018, 08:39

Wel goed de tijd geven om te drogen en goed uitkijken dat het niet voor het gaatje komt.
Gr René
Klaver vier
 


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten