Andere vraag over gangboord

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Andere vraag over gangboord

Berichtdoor Kap walrus » 19 Aug 2018, 19:39

Beste mensen,
Ik woon op een woonschip (nog niet zo lang) en het schip is toe aan onderhoud. met name een stevige verf beurt. Ik ben nu toe aan de gangboorden. en kom daar kierende naden tegen. De zwarte laag op het gangpad wordt straks grijs. Ik heb nu alles geschuurd. de kale plekken wil ik eerst voor behandelen met meni en daaroverheen het hele gangboordpad eerst een grondlaag grijs en dan aflakken met een deklaag. Doch die kieren daar zit ik mee. met name de verbinding tussen gangboord pad en de boorrand zelf. het lijkt erop dat de vorige eigenaar er kit in heeft gedaan, deze laat nu op veel plaatsen los. hoe moet ik deze opvullen. verder een vraag over de putsjes
die er zitten aan de rand. hier blijft water in zitten en als het water opgevraagd is blijft het vuil achter. ik wil dat het liefst helemaal glad hebben, zodat het makkelijker schoon te houden is. enig idee waarmee ik dat kan egaliseren. heb zelf al gekeken bij Epifanes site en daar zie ik een plamuur "Epifanes filler LG800" is dat wat?

Foto's wil ik er graag bij toevoegen, alleen geen idee hoe?

Met vriendelijke groet,
Peter
Kap walrus
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mrt 2016, 19:37
Woonplaats: Zwolle
ligplaats: Zwolle
info:

Re: Andere vraag over gangboord

Berichtdoor Daxiepaks » 19 Aug 2018, 20:43

Hoi, ik heb nu juist het "plezier" mogen ondervinden van verschillende soorten en merken plamuur.. allen 2C op epoxybasis...
Wat mij opviel is het groooooote verschil tussen de lichtgewicht plamuren en de stroperige zware plamuren..
Als het over kleine herstelling gaat kan ik gemakkelijk eender welk merk aanbevelen (bv de epoxy plamuur van mr.boat is ok, maar ook die van variopox ...)
Wel : degene die mij het meest tegensloeg : watertite van international.. stijft zeer snel op, is t kleverig en schuurt zeer moeilijk..
Maar voor mij een enorme ontdekkin (ook prijs kwaleit) is de Nelfapox lichtgewicht reiplamuur ! Wat een gemak om te gebruiken , licht , lange verwerkingstijd en zeer goed schuurbaar ! (Interfill van international is ook zeer goed, maar de nelfapox nog beter imo..)

Deze info is puur gebaseerd op mijn recente ervaringen, want normaal ben ik hier een 'vraagsteller' ;-) , maar het is misschien tijd om eens iets terug te geven van mijn ervaringen ;-)))
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Andere vraag over gangboord

Berichtdoor henkvd » 19 Aug 2018, 20:53

foto's plaatsen doe je zo


viewtopic.php?f=35&t=1112&start=10
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Andere vraag over gangboord

Berichtdoor Kap walrus » 19 Aug 2018, 21:12

gelukt hoop ik , hierbij de bijbehorende foto's
mijn schip
Afbeelding

het gangboord ong. 20m lengte
Afbeelding

wat ik bedoel met de naad tussen gangboord en gangboord
Afbeelding

en langs het hele gangboord de putsjes
Afbeelding

ik hoop dat het duidelijk is. Ik dank Daxiepaks vast voor zijn reactie en ga het uitzoeken, doch anderen hoor ik ook graag.
Met vriendelijke groet,
Peter
Kap walrus
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 Mrt 2016, 19:37
Woonplaats: Zwolle
ligplaats: Zwolle
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten