Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Binnetie » 09 Aug 2018, 14:26

Ik heb het even nagezocht en het is inderdaad epoxyplamuur.
Ik schilder in een loods en heb geen last van de wind, wel is het altijd iets warmer dan buiten. Gelukkig is de temperatuur de komende dagen wat kouder zodat ik wat stappen kan maken.
Binnetie
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Klaver vier » 09 Aug 2018, 14:33

Succes
Gr René
Klaver vier
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Binnetie » 09 Aug 2018, 23:07

Bij het verwijderen van wat schilderstape trokken we hele stukken verf mee.
De laag antislip er onder zit er heel mooi uit. Gevolg is wel dat we nu zeker de bovenste lagen moeten verwijderen of moeten afsteken.

Afbeelding
Binnetie
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Binnetie » 15 Okt 2018, 10:24

Inmiddels ben ik een stuk opgeschoten met de gangboorden. Al het loszittende verf is weggekrabt. Alles geschuurd en in de primer gezet, de witte lijnen die je ziet is de Pre Kote die ik al had aangebracht voor ik met het gangboord bezig ging.
Afbeelding

Daarna geplamuurd:
Afbeelding

De geplamuurde plekken heb ik opgeschuurd en ga ik nog een keer behandelen met primer.
Nu komen we op de volgende stap waar ik nog niet helemaal uit ben. Het uiteindelijke aflakken van het dek en gangboorden.
Ik heb meerdere opties:
1. International Interdeck grijs. Nadeel is dat je dan wel heel precies moet afplakken
2. International Super Gloss HS Artic white met strooipoeder (zelfde kleur als de opbouw, stootrand en railing), iets minder precies afplakken.
3. International Interdeck wit gebruiken, maar ga je dan geen kleurverschil zien met de Artic White die we op de opbouw, stootrand en railing hebben?

Wat is nu een betere keus? Ik begreep van enkele mensen in de stalling dat de Interdeck vrij snel 'uitdroogt' en barst na 2-3 jaar. Wanneer je Super Gloss HS gebruikt met antislippoeder, wordt dit niet heel erg ruw en is dit ook later veel veel lastiger te schuren?

Na de primer, moet ik dan eerst nog met Pre Kote (grondverf) er overheen of direct de definitief aflak?

Zit zwaar in dubio :)
Binnetie
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Klaver vier » 15 Okt 2018, 13:06

Ik heb van het voorjaar het dek overgeschilderd met werdol muisgrijze dekkenverf met daar doorheen die korreltje ik dacht van epifanis,is keurig netjes
De plamuurplekken wel eerst afgedicht met een grondverf,ik weet niet meer welke
Goed afplakken is wel belangrijk anders ziet het er niet uit.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Binnetie » 15 Okt 2018, 14:08

Zit er verschil in grote tussen de korrels van International en Epifanes?
International: http://www.bootaccessoires.nl/Internati ... slippoeder
Epifanes: https://www.verfgroothandel.nl/epifaens ... -gram.html

Vraag me af of die van Epifanes er doorheen kan, omdat ze het hebben over mono-urethane of poly-urethane lakken, weet niet of International dat heeft: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/akzo ... 0914095606
Binnetie
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Klaver vier » 15 Okt 2018, 14:31

Ik denk dat je het moeilijker maakt dan het is die Epifanis korrels werken perfect
Gr René
Klaver vier
 

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor kajoe » 15 Okt 2018, 16:09

ik gebruik al jaren kant en klare werdol of epifanes antislip verf nu op mijn dekken van de boot 212 licht grijs nooit geen gedonder met korrels zit altijd goed en is sterk ,ik gebruikte het ook al jaren op mijn dekken van het passagiers schip dat ik had .en het is er ook in meerdere kleuren in verschillende verpakkingen ,vroeger zat er zand korrels in oid en moest je vaak tussendoor roeren nu blijven de korrels zweven ,en dat spul droogt ook nog vrij snel .
kajoe
 
Berichten: 1365
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Gangboord aanpakken en temperatuurvraag

Berichtdoor Klaver vier » 15 Okt 2018, 17:32

Vreemd dat bij jouw die korrels er al inzitten,ik moet ze er appart bijkopen,want in die werdol zitten ze niet.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast