Ramen in aluminium profiel > condens

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Ramen in aluminium profiel > condens

Berichtdoor Klaver vier » 22 Jun 2018, 19:45

Ik denk dat het wel wat uitmaakt je hebt immers 2 keer een koude brug ( lees isolatie) eerst heb je een isolatie tape tussen staal en aluminium en dan zitten de ramen in rubber gevat.
Bij ons zit het aluminium in het staal met kit en het raam in het aluminium in de kit dus totaal geen koude brug,en dat merk je echt wel.
Des de beter de koude brug des te minder condens
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Ramen in aluminium profiel > condens

Berichtdoor pascall » 23 Jun 2018, 07:05

Klaver vier schreef:Ik denk dat het wel wat uitmaakt je hebt immers 2 keer een koude brug ( lees isolatie) eerst heb je een isolatie tape tussen staal en aluminium en dan zitten de ramen in rubber gevat.
Bij ons zit het aluminium in het staal met kit en het raam in het aluminium in de kit dus totaal geen koude brug,en dat merk je echt wel.
Des de beter de koude brug des te minder condens
Gr René ( klaver vier)


Waar dat rubber (kit) ook zit, maakt niet uit, zolang het aluminiumprofiel niet onderbroken is blijft er condensvorming ontstaan.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Ramen in aluminium profiel > condens

Berichtdoor Klaver vier » 23 Jun 2018, 09:01

Pascall ik ben het wel met je eens,maar het schijnt toch wel uit te maken want brul heeft geen condens op het aluminium zegt hij,nou bij ons wel hoor het water loopt er soms vanaf.
Het enigste verschil met ons en brul is dat de ramen bij ons niet in rubber zitten en waarschijnlijk veel groter zijn.
Hoe kan dat dan? Als ik niet overdreven ventileer worden ze zeiknat.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Ramen in aluminium profiel > condens

Berichtdoor PARO » 23 Jun 2018, 12:41

Mijn ramen zitten in rubber, pas vernieuwd. We slapen soms op de boot als het wintert en sneeuwt. Condensatie op de ruiten maar wanneer ge er niet aankomt of voorzichtig de gordijnen opent dan loopt het er niet af. We gebruiken dan een ruitenpoets toestel dat de condens opzuigt. Werkt perfect.
Ik heb nog niemand met alu ramen horen zeggen dat de condens er NIET afloopt, dikke miserie, maar zijn profielen met een afvoergootje naar buiten toe vraag mij niet naar het merk, maar blijkt goed te werken. Ter verduidelijking de condens die eraf loopt is die van het profiel, moet ge zelf niet aanraken, en zoals gezegd als ge van het glas blijft blijft ze erop. Dit is althans mijn ervaring met rubbers en van horen vertellen.
Succes.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten