Onderhoudsperikelen en vraag hekschroef

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Onderhoudsperikelen en vraag hekschroef

Berichtdoor herman42 » 04 Jun 2018, 16:49

Bedankt voor je uitgebreide aanvulling!!
Dit is echt een tip waar ik wat aan heb. Zoals eerder al gezegd ga ik deze zomer gebruiken om de boot te leren kennen.
Mijn plan was al om gewoon tussendoor eens wat dingen uit te proberen maar dit ga ik zeker een uitproberen...
Ben erg benieuwd. Zeker omdat het bij mijn aanlegplaats plaatselijk erg ondiep is in de 'aanvaarroute' waardoor ik gedwongen ben de boot min of meer opzij tegen de aanlegsteiger te dwingen.
Dat is nu nog wel een leerpuntje. Overigens met de werkende boegschroef is het al een stuk makkelijker.

Een paar weken terug moest ik als laatste de sluis in bij Blokzijl, noodgedwongen aan een voor mij ongunstige bakboordkant (ivm de wind en de inspringing in de sluis), op het laatste moment schiet een klein plastic bootje toch nog van de stuurboordkant mijn kant op en in mijn aanlegroute. Ik kon ze niet meer zien en remmen kan ik ook niet a la minute, toen had ik toch wel even een momentje last dat de boegschroef het niet deed en een beetje zweet onder de oksels ;) want hoe krijg je dan de boot aan de wal en druk ik dat bootje niet plat?
Nou ja, uiteindelijk is het wel gelukt, maar juist bij zo'n sluis met een vol terras ernaast wil je natuurlijk dat het lekker makkelijk gaat haha.
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:

Re: Onderhoudsperikelen en vraag hekschroef

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Jun 2018, 18:34

herman42 schreef:Een paar weken terug moest ik als laatste de sluis in bij Blokzijl, noodgedwongen aan een voor mij ongunstige bakboordkant (ivm de wind en de inspringing in de sluis).

Inspringing is de sluis van Blokzijl :?:
Is toch gewoon een rechte sluis?
Ik denk dat je abuis bent.
En ze hebben daar alle tijd voor je.
Noordvaarder
 

Re: Onderhoudsperikelen en vraag hekschroef

Berichtdoor quichot » 04 Jun 2018, 19:23

herman42 schreef: Nou ja, uiteindelijk is het wel gelukt, maar juist bij zo'n sluis met een vol terras ernaast wil je natuurlijk dat het lekker makkelijk gaat haha.

Dat herkennen we hier allemaal, en wie zegt van niet is een jokkebrok! ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Onderhoudsperikelen en vraag hekschroef

Berichtdoor Popeye » 04 Jun 2018, 19:36

herman42 schreef:Nou ja, uiteindelijk is het wel gelukt, maar juist bij zo'n sluis met een vol terras ernaast wil je natuurlijk dat het lekker makkelijk gaat haha.


Bij Kaatje dus! :)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten