Welke stuurcilinder

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Klaver vier » 03 Apr 2018, 15:46

Misschien is het helemaal geen vetus cylinder maar een ander merk
Op 1 van mijn vorige boten zat ook van alles door elkaar maar het werkte prima.
Ik zou gewoon de cylinder er afpakken en naar een vetus dealer gaan,dan weet je al gauw wat meer.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Apr 2018, 18:36

Martin65 schreef:bedankt voor de linkjes. Ben er nog niet achter welk type het is. qwa uiterlijk lijkt ie op de MTC30 alleen heeft ie een slag van 200mm en weegt ie inclusief voetplaat en koppelingen 4.8kg. Diameter zuigerstang is 16mm en ik meen te weten dat dit bij een MTC30 een stuk kleiner is.

Ik heb nog even verder gezocht,en kwam bij een andere uit,namelijk een Lecomble & Schmitt.
Ook een hydraulic cilinder die met 4 draadeinden in elkaar zit.
Het is het type VHM 40 DTP , en heeft een slag van 20,4 cm.
Gewicht is iets minder,namelijk 4,5 kg.
http://www.ls-france.com/en/hydraulic-s ... -ib-plais/
Noordvaarder
 

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor varg » 03 Apr 2018, 20:38

Wiebren, die heeft een diameter zuigerstang van 20mm, tenminste volgens de tekening.
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Apr 2018, 12:08

varg schreef:Wiebren, die heeft een diameter zuigerstang van 20mm, tenminste volgens de tekening.
Arnold

Ik heb pur sang gekeken naar de slag en 4 draadeinden.
Maar ja, misschien is het wel een VHM 32 DTP,van hetzelfde merk.
Die heeft een 16mm zuigerstang,heeft een slag van 200 mm,maar weer geen 4 draadeinden.
Maar een beetje knutselaar,maakt daar 2 koppen op,en steekt er 4 draadeinden door.

Alles is mogelijk tegenwoordig,als je maar een paar goede rechter handen hebt,die doen wat je ogen zien.
Kijk maar naar Wouter,ook een professionele knutselaar met 2 rechterhanden. 8-)

En laat de threadstarter eerst maar eens een paar goede en gedetailleerde foto gaan plaatsen,voordat we alle suggesties hier hebben gehad.
Want daar ontbreekt het in dit draadje helemaal aan.
Helaas zijn we hier nog niet zover,dat we hetzelfde zien als een paragnost.
Ik zie wel helder,maar helderzien is een ander verhaal. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor varg » 04 Apr 2018, 21:32

Hoi Wiebren, je hebt gelijk...we lijken Jomanda wel...we wachten op goed info van de TS
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Martin65 » 05 Apr 2018, 22:39

Afbeelding

Het heeft even geduurd maar hierbij dan een foto van de cilinder. Het lijkt me toch echt een Vetus. Alleen de maten van de slag e.d. komen niet overeen.
Laatst gewijzigd door Martin65 op 05 Apr 2018, 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Noordvaarder » 05 Apr 2018, 22:49

Martin65 schreef:Het lijkt me toch echt een Vetus.

Dan zal het er ook wel op staan zeker?
Andere kant misschien?
Wij kunnen dat vanuit niet hier niet zien.
Ook geen gegevens op de bevestigingsgplaat?

Niet alle Kees-hondjes kunnen Kezen? :lol: :lol:
Noordvaarder
 

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Klaver vier » 06 Apr 2018, 09:19

Als je googeld op vetus stuurcylinder krijg je ik weet niet hoeveel afbeeldingen alleen deze vondt ik nog niet.
Lijkt mij het makkelijkst met de cylinder ff naar een vetus dealer gaan die moeten het toch weten en anders los halen en bij een O ring simmyring specialist kijken,ben je denk ik ook goedkoper uit.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor bas » 06 Apr 2018, 10:47

Zou ik wel eerst zeker stellen dat het een vetus is voor je naar de vetusdealer gaat. Als die dealer ver weg zit zit er wellicht een hydrauliekbedrijf in de buurt, kunnen je wss ook wel aan een sealtje helpen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Welke stuurcilinder

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Apr 2018, 13:18

Martin65 schreef:Het lijkt me toch echt een Vetus. Alleen de maten van de slag e.d. komen niet overeen.

Ik heb er ééntje gevonden,die een 16 mm piston heeft,maar 2 cm te kort komt in de slag.
Maar is de slag exact 20 cm?
Wel bronskleurig,en zo te zien komt deze bij benadering overeen met een Vetus.
https://www.sbmar.com/product/seafirst- ... in-stroke/
Maar staar je op Vetus ook niet blind,want Vetus maakt niks.Vetus plakt zijn naam erop,en thats all.
Vetus is een inkoopfirma en geen producent,maar iemand die onder zijn of haar naam producten op de markt brengt.
Vetus is niets anders,dan een "huismerk".
Vetus is de latijnse vertaling van hun nederlandse naam, namelijk Den Ouden.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten