zomerkap waterdicht.

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

zomerkap waterdicht.

Berichtdoor henkvd » 24 Mrt 2012, 16:44

Vandaag de winterkap in gewisseld voor de zomerkap, met de ervaring van afgelopen zomer reist nu de vraag, hoe krijg ik de kap weer geheel waterdicht, dit is in de loop van de jaren steeds minder geworden en zou dit weer sterk willen verbeteren.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zomerkap waterdicht.

Berichtdoor Klaas » 24 Mrt 2012, 17:30

kun je niet gewoon tent doek spray gebruiken.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zomerkap waterdicht.

Berichtdoor henkvd » 24 Mrt 2012, 17:40

Zou kunnen Klaas, ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, er zullen er genoeg zijn die dat wel hebben vandaar de vraag wat werkt naar tevredenheid.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zomerkap waterdicht.

Berichtdoor vuuren1 » 24 Mrt 2012, 22:04

Henk,

Bootkappen zou eigenlijk een apart topic kunnen worden omdat het vreselijk dure dingen zijn die nog steeds niet optimaal zijn.
Mijn ervaring is dat zeilmakers vrij star zijn en niet echt mee willen denken in het optimaliseren van de levensduur van bootkappen.
(logisch, anders loopt hun omzet terug..)

Ik heb ook een doeken kap maar het bevalt mij niks.
Vaak nat aan de binnenkant (hij lekt niet), schimmel, vuil aan de buitenkant, lastig schoon te maken enz..

Na ruim 3 jaar heb ik de kap laten wassen.
Die mannen impregneren de kap weer goed tegen lekkage maar toen was het doek erg slap geworden en de vorm minder fraai.
(in kuiptent-wassers heb je ook soorten en deze deed hem in een grote wasmachine wat niet optimaal is)