beter betaalbare isolatie

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

beter betaalbare isolatie

Berichtdoor aatv » 02 Feb 2018, 09:31

Hoi allemaal, zoals te zien is in mijn draadje bootje opknappen moet er ook opnieuw geisoleerd worden.
nu wordt er veel over armaflex gesproken maar dat is best prijzig! na lang zoeken en googlen heb ik een
gelijkwaardig alternatief gevonden dat een stuk goedkoper is. het het Kaiflex KK en ik heb het besteld
in duitsland.
prijsverschil;

armaflex 13mm zelfklevend 32m2 kost me 600 euries in nederland
kaiflex kk 13mm zelfklevend 32m2 kost in duidsland 389 euries incl verzenden!

zelfde spul doet hetzelfde wordt ruim in de scheepsbouw toegepast maar wel voor een leuker prijsje!
dus doe er je voordeel mee.

wil je de naam van het bedrijf waar ik besteld heb stuur ff een PB.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: beter betaalbare isolatie

Berichtdoor Sambeek » 06 Feb 2018, 23:50

Beste aat,

Waarom geef je niet gewoon een linkje in een bericht, als je denkt dat een
ander z'n voordeel daarmee kant doen.
Niet " wil je de naam van het bedrijf waar ik besteld heb stuur ff een PB."

bv.
http://www.kaimann.com/nl-nl/products/e ... ge?sid=647

Geen idee of dit bij de zelfde is als waar jij het hebt ingekocht. Geef het alleen als voorbeeld.
Nu kan iedereen er mee doen wat ie wil. Hoef je verder ook geen
uitleg meer te geven, hoe wat en waarom. (zoals de lijm die je gebruikt.)
(hiermee voorkom je grotendeels de discussies)

Wat ik zo lees is dat je toch wel een beetje hekel hebt aan discussies, waar anderen net anders over denken of dat
je misschien in je uitleg wel uitgebreid uiteen zet maar toch niet helemaal volledig.
(hiermee voorkom je grotendeels de discussies)

Als je "draadje "wordt vervuilt door bv te ontvangen zenders op tv, er even op door wordt geëmmerd/geouwehoerd over F1 maakt dat nou uit.
Zit op een ander forum, gebeurt ook wel eens, nou en? (moet er zelfs wel om lachen, een beetje leven in de brouwerij)

Betreft elektrisch, je komt al binnen vallen huisinstallaties geen probleem, kabelbomen voor motor/bromfietsen maken (custom bild)
Dan vraag je , "op een kinderlijke manier uitleg geven."
Gezien stroom aan boord 12V installaties in combinatie 230V al genoeg discussies kan geven,
je waarschijnlijk geen kaas hebt gegeten van schema's met relais, gezien je die niet herkende in schema,
(maakt verder niet uit) het mij verstandiger lijkt niet met te veel poeha binnen te komen. (niet beledigend bedoeld)
Lijkt er uiteindelijk niet op dat je kennis zo hoog zit ondanks er wel wat meer gevaren schuilen in stroom op je boot dan op een motor. Sorry.

Veiligheid boven alles. Ja inderdaad boven alles. Heeft niets te maken met een gehandicapte dochter.
Ongetwijfeld een hartstikke lieve meid, maar dat geld volgens mij voor elk kind c.q. volwassene.
Dat je niet staat te wachten om je dochter moet begraven? een ander wel dan? bull shit.
Blijkbaar snap je sommige opmerkingen niet helemaal het dringt in ieder geval niet door bij je.
Wens je veel succes met je boot, zal vast goed komen.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: beter betaalbare isolatie

Berichtdoor aatv » 07 Feb 2018, 07:55

albert,

ik ga een discussie zeker niet uit de weg, kan af en toe zeker leuk en lerend zijn. maar je hebt
nu eenmaal mensen die alleen maar kommentaar geven (afzeiken) op alles en iedereen gewoon
voor de lol en hun gelijk te halen. dat noem ik geen discussie en daar heb ik geen tijd voor want
als er stom geluld moet worden kan ik dat zelf ook wel :lol: .

wat de link betreft, op de meeste forums wil men niet dat er reclame gemaakt wordt door bedrijfsnamen
te plaatsen. blijkbaar is dat hier geen probleem dus hier de link waar ik de isolatie gekocht heb

https://www.isowoll.com

als ik iemand wat uitleg over motorfiets tecniek doe ik dat op zo n simpel mogelijke manier. vaak is wat voor
mij simpel is voor een ander nog steeds moeilijk. zo zal de uitleg van de elektra genieeen hier ook vaak voor
mij en anderen zijn vandaar dat ik vraag, op kinderlijk eenvoudige manier.
een eenvoudig schema kan ik wel lezen de meeste symbolen weet ik ook wel maar ik snap niet van alle symbolen
wat ze precies doen en hoe ik dat het beste maak. kabelboompje maken is niet zo moeilijk pak een schema van de motorfiets laat alles
in het schema weg wat niet nodig is dan hou je alles wat je wel nodig hebt over. maar hier heb ik wel eerst
een bestaand schema en dat heb ik voor de boot niet. verder denk ik dat niemand die ooit begonnen is
met schema s tekenen meteen alles goed deed, flauw dan ook om hierop iemands verstand van zaken te toetsen
want er zijn ongetwijfeld ook zaken waar ik meer verstand van heb dan jullie ! dan ga ik ook niet roepen dat jullie
nix snappen of dom zijn maar leg ik het je desnoods 10x uit. ik doe mijn best waardeer de hulp van jullie en hoop zeker
wat te leren . wat ik alleen niet begrijp is dat er zoveel draajes zijn over elektra maar dat er nog niemand
op het idee is gekomen de goede veilige werkende basis schema s met uitleg in een draadje bij elkaar te
plaatsen opdat iedereen daar gebruik van kan maken.

maar goed iedereen heeft zijn zegje gedaan en iedereen heeft wel een punt waarin hij gelijk heeft
weten we nu hopelijk ook waar we staan ten opzichte van elkaar haha ik zal er rekening mee proberen te houden.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten