Hydraulisch stuursysteem

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Hydraulisch stuursysteem

Berichtdoor vuuren1 » 18 Mrt 2012, 00:28

Stylerider schreef:Pompen met ingebouwde terugslagkleppen zijn mij door Vetus afgeraden. Ze raden aan om bij een dubbele besturing een kleppenblok zo dicht mogelijk bij de cilinder te plaatsen om zodoende het drukhoudende gedeelte zo kort mogelijk te houden. Dat klinkt op zich aannnemelijk. De preciese werking van het dubbele kleppenblok is me nog steeds onduidelijk, Vetus geeft daar na meerdere pogingen geen antwoord op helaas. Ik heb het zo geinstalleerd en het werkt in ieder geval uitstekend.
De slangen vanaf het kleppenblok naar de cilinder heb ik vervangen door echte hydroliek slangen, ook goedkoper dan die Vetus plastic flut slangetjes.


Er is voor wat betreft de werking geen verschil tussen de ingebouwde kleppen en een los kleppenblok.
Dat is dus onzin van deze Vetus telefonist die er mogelijk niks van weet.
In een vloeistof maakt het niet uit waar je kleppen zet, dus verhalen over -drukhoudende delen- gaan nergens over.

De -flut- slangen gaan overigens gemakkelijk 40 jaar mee.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuursysteem

Berichtdoor Stylerider » 19 Mrt 2012, 11:10

dus ik had net zo goed het kleppenblok dichtbij de stuurpompen kunnen zetten, en dan maar 1 set leidingen naar de stuurcilinder? Dat had wel gescheeld in de kosten en moeite...
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten