Goed dat je er over begint. Ik heb contact gehad met de winkel in Engeland, doorgaans geeft het met Makita geen problemen indien je een garantiegeval krijgt. De medewerker gaf aan dat het afhankelijk van de medewerker is. Zij werken in elk geval wel mee aan de garantieclaim, in het minste geval moet ik de schuurmachine opsturen naar Engeland. De retourkosten worden door hun betaald.
Als ik in Nederland nog wat korting kreeg en het verschil wat kleiner zou worden, dan gun ik het de Nederlandse economie. Heb 2 shops gebeld, maar er kon niks van de prijs af omdat hun prijzen al de scherpste waren. 1 Shop vertelde zelfs dat ze de goedkoopste van Europa waren
, heb ze de prijs uit Engeland doorgegeven en toen kwamen de verhalen over grijze import, geen garantie etc. Jammer dat ze het direct over die boeg gooien. Dan moet je ook niet op je site zetten dat je ze moet bellen of mailen voor een offerte. Waar vraag je anders een offerte voor aan als je zo je winkelmandje vol kunt gooien.
In Engeland konden ze me overigens de verzendkosten matsen als ik alles daar kocht. Qua prijs van de stofzuiger (de Makita VC2512) maakt het geen verschil met Nederlandse prijzen.