Toiletleidingen strontvrij maken

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Toiletleidingen strontvrij maken

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Aug 2017, 20:04

varg schreef:Kortom, wees voorzichtig bij het gebruik, maar de hoofdletters en de drie poezengezichtjes(?) zijn denk ik niet nodig. Vriendelijk groetend, Arnold

Ik dacht anders dat ik niet voor niks elke 5 jaar, een paar dagen in de schoolbanken heb gezeten,om mijn ADR-kennis op peil te moeten houden.
Wie zijn werk serieus neemt,zorgt ervoor dat je kennis op dat gebied bij blijft.
En ik constateer nog steeds te vaak,dat men denkt "het loopt wel los".
Maar ik blijf hierbij, "dit produkt hoort niet op een boot".
Maar wat jij ermee wilt doen,moet jij weten.
Zolang ik het niet zie,heb je niks te duchten. ;)
Noordvaarder
 

Re: Toiletleidingen strontvrij maken

Berichtdoor varg » 17 Aug 2017, 20:53

Maak je geen zorgen, het sterkste spul bij mij aan boord is cognac. Heb daar overigens nog nooit een MSDS van gezien, mijn volgende borrel neem ik veiligheidshalve maar met mijn leesbril op.
Als je in de buurt bent; je bent welkom voor een inspectie, ook van de cognacfles!
Groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Toiletleidingen strontvrij maken

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Aug 2017, 21:06

varg schreef:........... het sterkste spul bij mij aan boord is cognac.

Ik inspecteer in vrije tijd niks.
En cognac, ja dat kan je "benevelen".
Maar een mooiere "mistbank" kun je niet treffen toch?
Dus met "mist" niet varen. :lol:
Ik hou meer van een wodka+.
Wordt helaas niet meer gemaakt.
Noordvaarder
 

Re: Toiletleidingen strontvrij maken

Berichtdoor De Waalschokker » 19 Aug 2017, 02:23

Tankaansluiting loskoppelen, koppelstuk opzetten met slag overboord of "buitengaats" en hoge druk er op (regelbare hoge druk).
Ik heb mijn tankaansluitingen met twee dieseltanks tanks met 3/4 leidingen doorgeblazen.
Leidingen losgemaakt flexibele (dieselbestendige slang) aangesloten en uiteinde in 60L drum gestoken, druk er op met korte stoten en dan van lage druk naar hoger gegaan.
Buizen vrij van sludge op deze wijze, daarna dieselfilter vervangen en diesel erdoor, filter terug vervangen en dan was het oké.
Ontluchten was eenvoudig door hulpstuk die mijn garagist gebruikt om motoren te ontluchten (met onderdruk), indien gewenst post ik een fotootje van dit apparaatje, slang op ontluchtingsnippel van CAV pomp en in geen tijd is het gepiept.
Jaja hele uitleg over diesel maar voor jouw probleem kan dezelfde oplossing gebruikt worden, is tevens de gemakkelijkste.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten