betimmering monteren

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: betimmering monteren

Berichtdoor De Waalschokker » 02 Aug 2017, 14:22

Roelof schreef:Dat ziet er idd goed uit.

Allen bedankt voor het meedenken en de adviezen.
Ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten, zodra het actueel wordt passeert het in m'n Swin topic

Groet,
Roelof



Thanks man altijd prettig om feedback te lezen.

Je hebt anderzijds wel een kleiner volume om op te warmen en op temp te houden wat dan wel een voordeel is.
In mijn schuit heb ik de afgelopen winter temp van 0° gemeten (in "living") ondanks dat die gehele ruimte afgetimmerd én geisoleerd is, was wel zonder enige vorm van verwarming uiteraard
Warm houden deed/doe ik met elektrische kachel als ik werkt(e) aan boord.
In jouw geval zeker forumlid Varg's advies in overweging nemen om schapenwol te gebruiken, goed isoleren kan je maar éénmaal voor de betimmering gebeurd, heb je verkeerde keuzes gemaakt is het pas een probleem.
Maar Roelof, kan je niet een laagje PUR spuiten je kan het ook zelf doen, kost goedkoper dan.
Op het "andere forum" (Scheepspraet) kan je het lezen bij Boekel's topic over zijn scheepje Oving 1 die hij verbouwt.
Hij heeft het zelf gedaan en was relatief goekoop
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: betimmering monteren

Berichtdoor pascall » 02 Aug 2017, 16:46

Zo heb ik het gedaan; stalen horizontale stip op de romp/opbouw, daaraan bevestigd trillingdempers die weer bevestigd zijn aan een zware harthouten balk waar weer de wandpanelen aan gelijmd zijn.
Op de voer een dik moesrubber waar de vloerplaten los op liggen die onderling verlijmd zijn met elkaar, zo verkrijg je een zwevende betimmering die nagenoeg geen trillingen/ geluid en condens doorgeeft om dat er geen direct contact is met de staal constructie.
Dit hebben wij 24 jaar geleden toegepast toen best uniek, tegenwoordig zie je het toegepast bij alle luxe jachten.
Geeft een hoop comfort!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten