Hydrofoor heeft kuren

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Marie Christina » 30 Jun 2017, 21:55

Ik heb op mijn safety ponton op de school geen waterleiding.
Maar de zelfaanzuigende HD reiniger aldaar doet het gelukkig gewoon met water uit de haven.
(Parkside)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Jun 2017, 22:45

Marie Christina schreef:Ik heb op mijn safety ponton op de school geen waterleiding.
Maar de zelfaanzuigende HD reiniger aldaar doet het gelukkig gewoon met water uit de haven.
(Parkside)



"...(Parkside)[..."


Hey Menno ik zeg niet dat dat slecht is hé ;)
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 30 Jun 2017, 22:48

Marie Christina schreef:Ik heb op mijn safety ponton op de school geen waterleiding.
Maar de zelfaanzuigende HD reiniger aldaar doet het gelukkig gewoon met water uit de haven.
(Parkside)


Hahaha, hebben jullie een duuuuure uitvoering. Thuis heb ik er één staan, nou echt niet drinken uit een emmertje! :D
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Noordvaarder » 01 Jul 2017, 00:54

De Waalschokker schreef:Noordvaarder schreef het volgende:
"...Geeft een Kärcher hogedrukspuit water met hoge druk als deze NIET is aangesloten op de waterleiding,maar met een slang die gewoon in een vat met water of waarvan de slang met het uiteinde in een rivier ligt?..."

Sambeek schrijft

"...Dat is wel een leuke, volgens mij niet, gezien een hogedrukspuit geen zelf aanzuigende pomp is.
Maar wat de f** , hang er dan gewoon een dompelpomp aan toch? :mrgreen: ..."

Klopt Sambeek, Noordvaarder kan tot het einde der tijden met zijn slangetje in een plas liggen er komt geen drup uit.
Zelfaanzuigende hogedruk apparaten kosten een slordige 3000euro's (om te beginnen) alé de Kränzle's toch :lol:


Sambeek schrijft dat een hogedrukspuit GEEN zelfaanzuigende pomp is.
Waar baseer je dat op Sambeek?
Op technische gronden en/of eigen ervaringen of op basis van aannames.
Ik denk op aannames,want je zit zowiezo fout.

Wat betreft Waalschokker is het me zowiezo duidelijk,want die heeft niks ervaren,niks uitgeprobeerd,en doet een aanname zonder enige vorm van praktische ervaring daarmee.
Trouwens,ook de werfeigenaar stond verbaast te kijken,toen ik een K2 Basic Kärcher van € 69,95,de allergoedkoopste op de steiger zette,en de slang in het Boterdiep liet hangen voor water aanvoer van de Kärcher.
Hij had ook niet in de gaten dat zoiets wou.

Waalschokker,voordat je weer zo'n domme opmerking plaatst,probeer het eerst effe uit graag,dan weet je het ook.
Ook vind ik je uitlating richting Menno ook niet kunnen.
Je steekt een ander de gek aan,zonder zelf uit te proberen of het wel werkt.

En nee waalschokker,je bent echt geen Kränzle nodig van 3000 euro,om als zelfaanzuiger te laten werken.
Nergens voor nodig om een dure machine te kopen,wat een dingetje van 70 euro ook kan.
Noordvaarder
 

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 01 Jul 2017, 06:50

Noordvaarder schreef:Sambeek schrijft dat een hogedrukspuit GEEN zelfaanzuigende pomp is.
Waar baseer je dat op Sambeek?
Op technische gronden en/of eigen ervaringen of op basis van aannames.
Ik denk op aannames,want je zit zowiezo fout.


Noordvaarder, was helemaal nergens op gebaseerd, gewoon aanname.
Ga ik vandaag eens proberen. Ben ik weer wat wijzer geworden. ;)
Ik snap alleen niet zo dat jij je zo kunt ergeren op antwoorden van een ander. :? (althans zo lijkt het)
We zijn niet alwetend. (dat houd het leven spannend denk ik.) ;)
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor varg » 01 Jul 2017, 09:34

Voor de Bosch hogedrukspuiten is het volgende 'hulpstuk' te koop: https://www.beslist.nl/klussen/d0019579 ... igers.html
Tot een halve meter opvoerhoogte zegt men. Hier: https://forum.carclean.com/threads/hd-r ... ting.3831/ nog een heel topic over dit onderwerp.
Arnold
Laatst gewijzigd door varg op 01 Jul 2017, 09:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Jul 2017, 09:43

De Waalschokker schreef:Noordvaarder schreef het volgende:
"...Geeft een Kärcher hogedrukspuit water met hoge druk als deze NIET is aangesloten op de waterleiding,maar met een slang die gewoon in een vat met water of waarvan de slang met het uiteinde in een rivier ligt?..."

Sambeek schrijft

"...Dat is wel een leuke, volgens mij niet, gezien een hogedrukspuit geen zelf aanzuigende pomp is.
Maar wat de f** , hang er dan gewoon een dompelpomp aan toch? :mrgreen: ..."

Klopt Sambeek, Noordvaarder kan tot het einde der tijden met zijn slangetje in een plas liggen er komt geen drup uit.
Zelfaanzuigende hogedruk apparaten kosten een slordige 3000euro's (om te beginnen) alé de Kränzle's toch :lol:


Noordvaarder schreef:

"...Wat betreft Waalschokker is het me zowiezo duidelijk,want die heeft niks ervaren,niks uitgeprobeerd,en doet een aanname zonder enige vorm van praktische ervaring daarmee.

Waalschokker,voordat je weer zo'n domme opmerking plaatst,probeer het eerst effe uit graag,dan weet je het ook.
Ook vind ik je uitlating richting Menno ook niet kunnen.
Je steekt een ander de gek aan,zonder zelf uit te proberen of het wel werkt.

En nee waalschokker,je bent echt geen Kränzle nodig van 3000 euro,om als zelfaanzuiger te laten werken.
Nergens voor nodig om een dure machine te kopen,wat een dingetje van 70 euro ook kan..."


@Noordvaarder, eerst en vooral als je iemand citeert is het allesbehalve fatsoenlijk om in de geciteerde tekst wijzigingen aan te brengen. dit dus (underscore) _________________
Jij plembt mijn tekst bewerkt door jou op het forum, daar blijf je vanaf.
Je kan tekst uitlichten of iets herhalen maar je blijft met je vingers van het origineel (mijn reactie) af.

Wat je gewauwel over aannames en zo betreft is me niet heel duidelijk dus beschouw ik als retoriek.
Menno is best in staat om mijn reactie naar waarde in te schatten, waarschijlijk weet je niet zoveel af van emoticons waar en wanneer ze te plaatsen, en tussen haakjes Menno is oud en wijs genoeg om te reageren indien hij zich (zou) gekrenkt voelen.
Voel jij je aangesproken door een lijntje dat ik naar Menno richt, hoe aanmatigend ben ji Noordvaarder.
Wat ik reeds uitgeprobeerd heb weet jij in de verste verte niet , maar ik doe niet alsof ik alles weet, betreft het iets dat ik ken/ondervonden heb geef ik (indien ik het nodig acht) graag mijn mening.
En Noordvaarder, misschien eens kijken op Google wat "tussen de regels lezen betekend" dan besef je misschien dat ik nergens heb gepend dat ik een Känzle hogedruk apparaat van dik 3000euro in mijn bezit heb, de club heeft er dan wel éne die wij kunnen gebruiken. :lol: :lol: :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Patrick5 » 01 Jul 2017, 11:48

Hoi

Op mijn karcher zit een drukwachter. Zonder waterdruk doet hij niks. Kraan vergeten open zetten en er gebeurt niks. Een normale hoge drukreinigerdrukpomp kan er niet tegen om te draaien zonder waterdruk.

Dit is geen aanname maar een ervaring met een defekte drukwachter en de daaraan verbondenherstellingskosten.

Mvg

Patrick
Patrick5
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 20:19
ligplaats:
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 01 Jul 2017, 15:42

Zo gezegd zo gedaan. Niet om perse gelijk te krijgen maar werd nu toch wel nieuwsgierig wat mijn karcher doet
met een slang hangend in een emmer water. Nou gewoon niets dus.
Ik wil niet tegen spreken dat er apparaten zijn die wel zelf aanzuigend zijn, maar de mijne niet. (zoals verwacht) ;)
https://youtu.be/QI1od3TEo7U
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Marie Christina » 01 Jul 2017, 17:20

De Waalschokker schreef:Menno is best in staat om mijn reactie naar waarde in te schatten, waarschijlijk weet je niet zoveel af van emoticons waar en wanneer ze te plaatsen, en tussen haakjes Menno is oud en wijs genoeg om te reageren indien hij zich (zou) gekrenkt voelen.
Voel jij je aangesproken door een lijntje dat ik naar Menno richt, hoe aanmatigend ben ji Noordvaarder.

Klopt helemaal, ik neem alles op zijn waarde. (Nam totaal geen aanstoot aan je opmerking).
Daarom negeer ik Noordvaarder ook altijd consequent.
Reageer niet meer op hem. (Nee, ook niet op wat hij hier op gaat zeggen.)
En Parkside is "Made in de PRC". Peoples Republic of China, dus.
En inderdaad k*t.
Ik sta altijd te ploeteren om dat ding aan de praat te krijgen.
Maar goed, hij kost geen 3000 euro. (195....) en uiteindelijk doet hij min of meer wat hij moet doen: de zeepokken van onze sloepjes af spuiten.

Al is dat wel een heel gedoe:
Met een dompelpomp het water uit de haven 2 meter omhoog pompen in een speciekuip en vanuit de speciekuip het water weer aanzuigen naar de HD reiniger. :D
Ach ja, een echte zeeman vindt overal een oplossing voor.
"Kan niet bestaat niet" was ons motto altijd. ;)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten