Hydrofoor heeft kuren

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Barracuda » 02 Jul 2017, 00:04

Ik heb blijkbaar wat los gemaakt met mijn vraag over een hydrofoor.......
Gebruikers-avatar
Barracuda
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 28 Nov 2016, 07:36
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Roelof » 02 Jul 2017, 06:50

Och, valt wel mee hoor....... :o 8-)

Jouw problem was opgelost op de 2e pagina.
Daarna liep de druk langzaamaan zo hoog op dat er 4 pagina's nodig waren om de veiligheidsklep(pen) afgesteld te krijgen :shock: :evil:
Uiteindelijk heeft iedereen gelijk en gaan we op een comfortabele 2 bar rustig verder 8-) :D :lol:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 02 Jul 2017, 09:11

Valt inderdaad wel mee Barracuda.
Bovendien kwam Noordvaarder zelf met de vraag betreffende de hd spuit.
Op zich niks mis mee ervaringen te delen.
(had er nooit zo bij stilgestaan, betreffende wel/niet zelf aanzuigende hd spuit) :)

Moet zeggen, de onderstaande reactie van Noordvaarder al een stuk vriendelijker over komt dan voorgaan stukjes van hem. :)

"Ik zal hem eerdaags wel even mee nemen naar de werf.
Zet ik hem op de steiger,en zal ik effe kijken hoe ik er een filmpje van kan maken.
Of jullie het dan geloven betwijfel ik.
Ik stond er zelf ook van te kijken,en heb altijd gedacht dat je een punt nodig bent waar waterdruk op staat.
Het schijnt dus ook zonder waterdruk te kunnen werken.
Wij hebben vorig najaar voor het eerst op die manier met een pas aangeschafte ,de goedkoopste,een Kärcher K2 Compact,onze boot schoongemaakt."


Ik ga er vanuit dat hij waarschijnlijk een nieuwere hdp heeft en niet iets zal beweren wat ie niet waar kan maken
nu hij een filmpje gaat maken.
Hij weet het zelf ook nog maar een jaartje of zo. :D dusssssss,...... :lol:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 02 Jul 2017, 09:36

Vragen lijst van Karcher met antwoorden even gegoogled.
Ik citeer:

"Kan het apparaat water uit een regenton aanzuigen?
Ja, gebruik hiervoor de zuigslang met filter (artikelnummer: 4.400-238.0). Bevestig de zuigslang aan de wateraansluiting van het apparaat. Steek het andere einde in de regenton. Sluit de hogedrukslang aan op het apparaat. Verwijder de spuitlans van het pistool voordat u het apparaat inschakelt. Druk de hendel van het pistool in zodat dit geopend is en schakel het apparaat in. Zo kan de lucht uit het apparaat ontsnappen. De hogedrukreiniger begint het water aan te zuigen. Het apparaat mag niet meer dan 0,5 m hoger dan de waterbron staan."

Nou Noordvaarder, gefeliciteerd, ik geloof je helemaal. :lol:
*Zo ga ik dat met de mijne ook eens proberen. (je weet nooit waar het goed voor is.) Ik heb echter wel een oudje.
We gaan het zien.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 02 Jul 2017, 11:02

Heb de test al even gedaan Noorvaarder.
Weer een discussie punt minder en weer wat wijzer. ;)

Inderdaad, de hds werkt met een aanvoer slang vanuit een emmer.
Spuitmond stang er af, af en toe slang ontluchten door hem omhoog te houden zodat het water er in loopt.
Één maal stukje slang te hebben ontlucht komt ie op gang. Zowaar.
Weer een stuk wijzer geworden. Nooit te oud om te leren.
Hoe dan ook, alles afkattende persoon :roll: had wel gelijk. EERLIJK IS EERLIJK. :)
Wel een beetje ongelukkig filmpje maar maakt niet uit toch?
https://youtu.be/B03QQvJ8teg
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Jul 2017, 12:48

Bij deze heb ik afgelopen morgen even een proefopstelling gemaakt bij mij in de tuin.
Ik heb mijn Kärcher HD K2 Compact genomen,deze op een stoel gepolaatst,en een jerrycan gevuld met 25 liter regenwater uit mijn 750 liter tank die naast mijn garage staat.Ik wou de Kärcher eerst rechtstreeks op deze tank aansluiten,maar aangezien die slangetje die aan de binnenkant van de tank zit,op de bodem ligt,e4n er ook licht vuil mee in de tank kan lopen,heb ik het even op een andere manier gedaan want anders heb ik straks de nozzles verstopt.
Hetzelfde heb ik gedaan met een Kärcher K 7.85 uit 2008,waar ik mijn truck mee schoonmaakte,en die deed hetzelfde.
Degene die nog niet overtuigd is,daarvoor wil ik dat andere filmpje ook wel plaatsen op JoeToep.
Schijnbaar is het de kracht van Kärcher,waar hjet wel mogelijk is,en wil het met dat andere spul uit Italië niet,dat vele exotische namen kent.
https://youtu.be/H1x8s5g1p7M
E.e.a heeft niks met betweterigheid te maken, het werkt namelijk gewoon.
Doe uw voordeel er mee,vooral bij hardnekkig vuil wat je er niet af krijgt met een boender of waar je niet best bij kunt,en met een sterke straal wel.
Ik heb het in het verleden ook uitgeprobeerd met een aggregaat,maar daarin is het apparaat schijnbaar kieskeuriger.
Dat was toen met een oudere type van Kärcher HD 595.
De motor draaide wel,maar als deze extra vermogen nodig had,ging de aggregaat niet sneller lopen,zodat er meer vermogen kwam.Waar het aan lag weet ik niet.
Het kan namelijk zijn dat de motor Sinus stroom nodig heeft,en dat levert zo'n ding niet,althans de mijne niet.
Sambeek schreef:Wel een beetje ongelukkig filmpje maar maakt niet uit toch?
https://youtu.be/B03QQvJ8teg

Nee hoor,maakt niet uit.
Als het maar werkt.
Van dat type die jij daar hebt,die al zo'n 20 a 25 jaar oud is,heb ik nog een complete alu kop van liggen met drukmetertje.
Deze willen wel kapot vriezen in de winter namelijk.
Het pompje is namelijk van alu,en niet van koper.

Hetgeen je zelf ook schrijft,het is het beste eerst alleen met de spuitpistool zorgen dat er water komt,je hebt dan namelijk de minste tegendruk(geen nozzles),en dan de spuitlans erop.
Bedankt Sambeek,en nog een fijne zondag verder.
Noordvaarder
 

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor E W Ricken » 24 Jul 2017, 15:38

KIjk ook even naar mijn recent ingebrachte artikel hierover.
E W Ricken
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 24 Jul 2017, 13:48
ligplaats: Gouda
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten