Hydrofoor heeft kuren

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor broekie » 30 Jun 2017, 16:20

Klopt, heb ik nu ook van Grohe. Gekke ding koste 23 euro bij de warmteservice.
Kijken hoelang deze het uithoud.
De oude was met spiraal. Zou je denken dat dit degelijk is.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2536
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Klaver vier » 30 Jun 2017, 16:25

Zeker weten dat hij langer meegaat
Gr René
Klaver vier
 

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 30 Jun 2017, 16:29

Klaver vier schreef:Dan kan inderdaad maar als je al begint met een kapot vat te laten zitten waar bij je dan mee bezig, eerst goed maken waarvan je zo goed als zeker weet dat het kapot is
Gr René


Mijn drukvat was niet kadoek René, alleen de drukopnemer lekte een beetje (gescheurd plastic plaatje) waarschijnlijk ouderdom.
Maar Barracuda heeft de problemen gevonden.
Gelukkig maar, zou al bijna gaan vrezen dat het een wereld probleem, welles nietes zou gaan worden. ;) :lol: :lol: :mrgreen:

Betreft keuze waterdruk systeem, de één met drukvat de ander zonder, de één met filters de ander zonder,
de één met een elektrische pomp, de ander met een handpomp.
Maakt allemaal uiteindelijk niets uit hoe of wat. Het is net wat je gewend bent.
Gaat het gene waar je aan gewend bent opeens anders werken bv. een drukvat, wat normaal de pomp wat rustiger houdt als ie in het systeem zit,
maar opeens bij elke kraanopening aan schakelt, ga je je er aan ergeren, (vroeg of laat) en wil je dat het systeem weer zo
werkt als je gewend was. Als dan blijkt dat een doucheslang ook nog een paar keer een slinger heeft gemaakt tot
afknellen aan toe, dan krijg je een :oops: rood hoofd. (waarschijnlijk) :D
Laatst gewijzigd door Sambeek op 30 Jun 2017, 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Klaver vier » 30 Jun 2017, 16:38

Sambeek barracuda gaf op blad één al aan dat er geen druk op het vat stond,dan ga je niet eerst naar een drukschakelaartje kijken,maar eerst het vat in orde maken ipv al die andere super raadgevingen van mensen die er totaal niets van snappen( daar bedoel ik jouw niet mee want jij snapt het wel)
Maar als mensen gaan vertellen dat je voor een douche een expansievat moet hebben waar hebben we het dan over.
Gr René
Iets anders sambeek ik kwam vandaag de johanna schottelboot nog tegen in zaandam.
Klaver vier
 

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 30 Jun 2017, 16:47

Klaver vier schreef:Iets anders sambeek ik kwam vandaag de johanna schottelboot nog tegen in zaandam.


Ben je op vakantie? Lekker hoor.
Ik begin maar weer met aftellen. Nog 8 weken te gaan. (werken welleswaar. :roll: )
De boot schoorsteen moet toch ergens van roken. :P
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor broekie » 30 Jun 2017, 16:51

In mij vorige boot had ik een douche en geen expansie vat in het systeem.
Resultaat: warm koud warm koud op basis van de wisselde druk als de pomp aansloeg of uit stond.
Ik heb er toen zo'n eenvoudig blauw dingetje ingezet en het probleem was verholpen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2536
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 30 Jun 2017, 16:54

broekie schreef:In mij vorige boot had ik een douche en geen expansie vat in het systeem.
Resultaat: warm koud warm koud op basis van de wisselde druk als de pomp aansloeg of uit stond.
Ik heb er toen zo'n eenvoudig blauw dingetje ingezet en het probleem was verholpen.


Ik denk ook dat je waterdruk in leidingen rustiger wordt. In ieder geval je pomp wel.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Klaver vier » 30 Jun 2017, 19:48

Sambeek we zijn inderdaad op vakantie,is wel of topic maar het probleem is toch al opgelost.
Net naar de japanner geweest zoals gewoonlijk te veel gevr,
Het is hier in zaandam best gezellig ondanks dat het weer niet veel is.
We zitten nu bij te komen,ongezond veel gegeten,maar wel gezellig.
Zondag gaan we verder op naar lisse of katwijk
Morgen schijnt het heel slecht weer te worden,dan heb ik geen zin om te varen in de regen lig ik liever stil.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor Sambeek » 30 Jun 2017, 20:43

Noordvaarder schreef:Geeft een Kärcher hogedrukspuit water met hoge druk als deze NIET is aangesloten op de waterleiding,maar met een slang die gewoon in een vat met water of waarvan de slang met het uiteinde in een rivier ligt?


Dat is wel een leuke, volgens mij niet, gezien een hogedrukspuit geen zelf aanzuigende pomp is.
Maar wat de f** , hang er dan gewoon een dompelpomp aan toch? :mrgreen:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Hydrofoor heeft kuren

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Jun 2017, 21:23

]
Noordvaarder schreef:
Het volgende:
"...Geeft een Kärcher hogedrukspuit water met hoge druk als deze NIET is aangesloten op de waterleiding,maar met een slang die gewoon in een vat met water of waarvan de slang met het uiteinde in een rivier ligt?..."


Sambeek schrijft

"...Dat is wel een leuke, volgens mij niet, gezien een hogedrukspuit geen zelf aanzuigende pomp is.
Maar wat de f** , hang er dan gewoon een dompelpomp aan toch? :mrgreen: ..."

Klopt Sambeek, Noordvaarder kan tot het einde der tijden met zijn slangetje in een plas liggen er komt geen drup uit.
Zelfaanzuigende hogedruk apparaten kosten een slordige 3000euro's (om te beginnen) alé de Kränzle's toch :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten