mvmierlo schreef:Even wat duidelijkheid scheppen.
Blazen zitten op de romp, welke net nieuw geverft is dit ga ik eventueel aanpakken aan het einde van het seizoen.
A : Dit omdat ik niet zeker weet of ik het schip ga houden
B : Om te kijken hoe de rest van het schip zich houd en zoals genoemd de oorzaak achterhalen en kijken of we het kunnen repareren of dat we het systeem volledig opnieuw gaan opbouwen.
Waarschijnlijk als ik het ga doen het laatste, dan weet ik 100% zeker wat ik erop heb gesmeerd en dat het dan ook gewoon goed is.
Maar dit was niet het onderwerp van mijn topic.
De opbouw van het schip (kajuit ) is nog niets aan gedaan en zoals gezegd wel toe aan een optische opknapbeurt.
Ik weet ook niet wat voor een lak hier op zit (complete geschiedenis van het schip is onbekend) En zoals ik al zei ik weet niet of ik het schip ga houden.
Kortom lak onbekend, en die wil ik ophalen.
Als ik mij goed geinformeerd heb hier op het forum wordt het dan schuren een interim coat ertussen en dan aflakken of poetsen.
Ik snap dat uw advies voor 100% goed is maar mijn doel is nu optisch netjes varen dit seizoen met zo min mogelijk werk, daarna zien we wel verder. Poetsen lijkt mij minder werk echter ik heb geen ervaring dus vandaar dat ik hier ten rade ga.
Gezien je reacties heb ik toenemend de indruk dat je geen enkele ervaring hebt m.b.t. dit soort problemen.
Kennelijk heb je iets bijzonders met een -interimcoat- maar al eerder is medegedeeld dat er geen tovermiddelen bestaan.
Dit wordt niks..