Hallo allemaal,
Afgelopen week had ik een tegenvaller. Ik zat in het laatste stadium van het verven van mijn sloepje. Ik was de bodem met een verfkrabber aan het afkrabben, toen ineens de boot langzaam begon vol te lopen. Balen! Een haarscheurtje liet water binnen en daardoor kon ik overnieuw beginnen. Alles voor niks!
Ik kan de boot nu gratis laten stralen via familie, superfijn! Daarna gaat hij naar de lasser om de slechte delen te laten vervangen. Hierna gaat hij compleet in de 2 componenten verf.
Ik heb gekozen voor:
- 2 lagen Nelf Nelfapox universele primer
- 2 lagen Classic Antifouling van Hempel (onder en net boven de waterlijn)
- 2 lagen Nelf Lakverf 2DN (boven de waterlijn).
Ik heb me laten vertellen door 2 webwinkels dat de kwaliteit van Nelf erg goed is (vergelijkbaar met De IJssel en Hempel), maar omdat ze niet aan marketing doen, zich richten op de beroepsvaart en groot ingekocht (met korting) kunnen worden op een aantrekkelijk prijsniveau zitten. Ik heb er vertrouwen in. Vandaag ook contact gezocht met Nelf en keurig te word gestaan. Bovenstaande aanpak was volgens Nelf de beste oplossing voor mijn bootje. Denken jullie daar hetzelfde over?
2 vragen die ik nog heb;
1. Hoe brengen jullie de grens tussen aflak laag en antifouling aan? Ik bedoel: mag de antifouling de aflak wat overlappen (lijkt mij niet onverstandig) of moet hij echt heel precies afgeplakt worden zodat ze precies op elkaar aansluiten (lijkt mij kwetsbaarder voor water dat ertussen kruipt)
2. Moet ik speciale tape gebruiken voor 2 componenten verven of voldoet gewone schilderstape?
Alvast bedankt weer!