--Opgelost-- Isolatie

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Isolatie

Berichtdoor vuuren1 » 08 Mrt 2012, 00:02

Armaflex is perfect maar niet echt goedkoop.
Het wordt o.a. gebruikt om leidingen in de koeltechniek ik te pakken en vrij te houden van condens.
In de koeltechniek praat je over forse temperatuurverschillen en mogen de leidingen natuurlijk niet nat worden en wegroesten.

Dat is m.i. de top in isolatie van staal.
En meteen een reden om het in de woningbouw niet toe te passen omdat het met steen/glaswol veel goedkoper kan en Armaflex weggegooid geld zou zijn.
Ik wil het hier even op de vraag houden die over isoleren van schepen ging, als we de woningbouw er ook nog bij gaan betrekken wordt het wel erg onoverzichtelijk.
Overigens ben ik het eens met de uitleg van Popeye en Klaas.

Als geld niet de belangrijkste factor is dan is Armaflex eigenlijk het mooiste materiaal, maar er is ook een alternatief wat minder kost en het ook goed doet.
Ik ken zelf slechts 1 bedrijf in NL die dat kan leveren (zelf leveren we het niet).
Voor belangstellenden: Stuur even een PM.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Isolatie

Berichtdoor Popeye » 08 Mrt 2012, 10:06

vuuren1 schreef:Ik wil het hier even op de vraag houden die over isoleren van schepen ging, als we de woningbouw er ook nog bij gaan betrekken wordt het wel erg onoverzichtelijk.

De reden dat ik voorbeelden uit de woningbouw er bij betrek is omdat ik daar mijn ervaringen en kennis weg heb, maar meer nog omdat over het isoleren van schepen en de problemen die je daar bij kunt tegenkomen weinig duidelijke informatie te vinden is.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Isolatie

Berichtdoor fatboy » 08 Mrt 2012, 10:41

vuuren1 schreef:
Als geld niet de belangrijkste factor is dan is Armaflex eigenlijk het mooiste materiaal, maar er is ook een alternatief wat minder kost en het ook goed doet.
Ik ken zelf slechts 1 bedrijf in NL die dat kan leveren (zelf leveren we het niet).
Voor belangstellenden: Stuur even een PM.


hai hans ik heb belangstelling maar krijg geen pb naar jou gestuurd zou je mij de info willen/kunnen geven groet jan (fatboy)
fatboy
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 14:59
Woonplaats: drachten
ligplaats:
info:

Re: Isolatie

Berichtdoor Klaas » 08 Mrt 2012, 13:45

Popeye schreef:
vuuren1 schreef:Ik wil het hier even op de vraag houden die over isoleren van schepen ging, als we de woningbouw er ook nog bij gaan betrekken wordt het wel erg onoverzichtelijk.

De reden dat ik voorbeelden uit de woningbouw er bij betrek is omdat ik daar mijn ervaringen en kennis weg heb, maar meer nog omdat over het isoleren van schepen en de problemen die je daar bij kunt tegenkomen weinig duidelijke informatie te vinden is.

Groet, Jack.


ik idem, maar ook gewerkt heb in deze sector, en menig aanbouwtje heb neergezet, of woningen heb gerestaureerd.
maar net als Hans zegt een woning is niet van staal of polyester.
Toch denk ik dat je wel 1 ding kunt vergelijken, nl de dodelijke koubrug.
als er teveel en grote baarden in de spauw zitten krijg je een verbinding met het binnenblad. dit zijn de vocht transport bruggen waar door je in woningen vochtige plekken in je stuukwerk kan krijgen, en in schepen zijn dat denk ik als ik de logica blijf volgen condens plekken in het schip, of de boot.
het zijn ook de lek plekken van warmte daar daar het opgewarmde staal zijn wamte transporteerd naar buitenboord.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Isolatie

Berichtdoor sogna mi » 08 Mrt 2012, 19:48

Ik heb inmiddels verscheidene casco,s afgebouwd en altijd goede resultaten gehad met tempex, en altijd het gevaar bij brand op de koop toe genomen. De isolatiewaarde (ik gebruikte altijd 5 cm) was ruim voldoende.
Op mn huidige schip ben ik ook begonnen met tempex, echter omdat het een kotter is en ongeveer alles rond ben ik verder gegaan met armaflex 13mm waarovereen een 5cm akotherm van de akoestiekwinkel..... resultaat is fantastisch.
De zelfklevende armaflex geeft een bijzonder resultaat.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: --Opgelost-- Isolatie

Berichtdoor Bejakruiser » 08 Mrt 2012, 21:56

Ik ga voor Armaflex met een dikte van ergens rond de 20mm. Hiermee is de ruimte bijna geheel gevuld, maar hou net iets ruimte tussen de isolatie en de binnen afwerking zodat het nog kan ventileren.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten